ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

למרות הגשמים: מפלס הכנרת מוסיף להיות נמוך

חודש דצמבר הגשום לא הביא מהפך לכנרת ומצב גובה המפלס בכנרת מוסיף להיות נמוך מאוד ומעורר דאגה, על אף שינוי מדיניות השאיבה עד עצירה כמעט מוחלטת

כנרת. צילום: פלאש 90
כנרת. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

חודש דצמבר הגשום לא הביא מהפך לכנרת ומצב גובה המפלס בכנרת מוסיף להיות נמוך מאוד ומעורר דאגה, על אף שינוי מדיניות השאיבה עד עצירה כמעט מוחלטת.

חודשים אוקטובר ונובמבר היו יבשים בצורה קיצונית ומנגד דצמבר היה חודש גשום במיוחד. היום (ד'), באמצע השבוע השני של ינואר, בשיאו של החורף, מפלס הכנרת מצוי 56 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון, ו-63 ס"מ נמוך ביחס למפלס בתקופה המקבילה אשתקד.

"כדי להדביק את קצב העלייה החורפי הממוצע של הכנרת, על המפלס לטפס בעוד 137 ס"מ לפחות עד לחודש אפריל המסמן את סופה של עונת הגשמים" אומר ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מים עיליים בשירות ההידרולוגי שברשות המים.

כבר היו שנים בהם עלה המפלס בכמטר שלם תוך חודש, אבל כדי שנזכה לעלייה שכזו יש צורך בגשמים בלתי פוסקים בשבועות הקרובים, וכאלה לא נראים בנתיים באופק באזורנו.

כדי לסייע לעליית מפלס הכנרת החליטה זה מכבר רשות המים להקטין למינימום האפשרי את השאיבה מהכנרת, ובמהלך שנת 2016 נשאבה הכמות הנמוכה ביותר אי פעם מהכנרת. עובדה זו הייתה אמורה לסייע למפלס לעלות, אך המחסור הגדול בזרימה בנחלים ושפיעת המעיינות שהינם פועל יוצא של שנות הבצורת הקודמות, מקשות על מפלס הכנרת מלהתרומם אפילו מעל לקו האדום התחתון.

הפעם האחרונה בה מפלס הכנרת היה כה נמוך מתחת לקו האדום התחתון בשיאו של החורף הייתה בינואר 2012.

ברשות המים מקווים שהחורף ישוב במהרה לאזורנו ושההפסקות בין הגשמים לא יהיו ארוכות, דבר הגורם להתייבשות הקרקע ולחזרה למצב ששרר לפני דצמבר.
רשות המים מפלס הכנרת גשמים שאיבת מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד