י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הותר לפרסום: כך פיתה החמאס חיילי צה"ל וחדר לסמארטפונים

הותר לפרסום כי בצה"ל חשפו פעילות של חמאס לפתות חיילי צה"ל ברשתות החבריות כדי להשיג מידע מודיעני. בנוסף, מכשירי טלפון של חיילים הודבקו בווירוסים שונים • כל הפרטים

אילוסטרציה (Abed Rahim Khatib / Flash90)
אילוסטרציה (Abed Rahim Khatib / Flash90)

ציידים ברשת: בעקבות דיווחי חיילים על פעילות חשודה של דמויות ברשת, החל מבצע שנמשך מספר חודשים בהובלת מחלקת ביטחון המידע בצה"ל (אגף המודיעין ואגף התקשוב) בשיתוף השב"כ, אשר במהלכו בוצעה פעילות ברשתות החברתיות לאיתור, זיהוי וסיכול דמויות אויב.

במהלך המבצע אותרו עשרות דמויות אויב הפועלות במסווה, על מנת לדלות מידע מסווג מחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. בנוסף, הדמויות הצליחו לשטות בחיילים והובילו אותם לשיח על נושאים מסווגים וכך גם הצליחו להדביק עשרות מכשירי טלפון ניידים בוירוסים.

במהלך המבצע בוצעה חשיפה של הדמויות המזויפות של חמאס, על מנת לייצר מודעות ולסכל נגישות אויב. החמרת הנחיות שימוש ברשתות החברתיות למשרתים בצה"ל, תוך איזון בין שמירת הסוד לחופש הפרט. רתימת המפקדים והדרכה למשרתים בסדיר ובמילואים.

בצה"ל הפעילו מוקד שקיבל דיווחים אודות דמויות חשודות נוספות וביצוע בדיקה לכל דיווח. הדרכת משרתים שהטלפונים הניידים שלהם הותקפו והדרכת מנהלי קבוצות בנושאים צבאיים ברשתות החברתיות.

בעקבות כך החיילים קיבלו הוראה לאשר הצעת חברות רק מאנשים שמכירים, לא לפרסם מידע מסווג ברשת החברתית, להקליק על לינקים ממקורות מוכרים בלבד, להוריד אפליקציות רק דרך חנות האפליקציות, לפרמט את הנייד ולדווח למפקד ולגורמי ביטחון על כל אירוע חריג.

בצה"ל אומרים כי גורמי אויב וארגוני טרור מנצלים את הרשת החברתית ואת תמימות המשתמשים בה בכדי להפעיל דמויות במסווה, לשטות בחיילים בסדיר ובמילואים, להדביק מכשירי טלפון ניידים בווירוסים ולאסוף מידע מסווג אודות פעילות צה"ל ויכולותיו.

"לצד האיום על ביטחון המידע המסווג של צה"ל, הדבר מהווה איום גם על ביטחונם האישי ועל פרטיותם של המשתמשים ברשתות החברתיות. מודעות אישית לאיום והתנהגות זהירה ברשתות החברתיות, הן המפתח לסיכול נגישות ותשתית האויב" נמסר.

ארגוני הטרור פועלים ברשתות החברתיות בזהויות גנובות ובדויות ומייצרים מגע ישיר עם חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. מדובר באיום מגוון המשלב הגברת סבירות לדלף מידע מסווג, הגברת הסיכון לביטחון האישי של המשתמש ברשת, הגברת החשש לפגיעה בפרטיות הפרט.
חמאס חיילים וירוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד