ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ישראייר מזנקת, טורקיה עדיין מככבת - ומי תטיס אתכם ב-110 שקל לורנה?

אל על עדיין מחזיקה בנפח הפעילות הגדול ביותר בנתב"ג והיא מפעילה 32% מהטיסות בנתב"ג, כלומר כ-5.5 מיליון נוסעים • תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג עלתה בכ-11%, אך בתיירות הנכנסת נרשמה עלייה של 4% בלבד

צילום אילוסטרציה: צחי בן-עמי, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: צחי בן-עמי, פלאש 90



רשות שדות התעופה פירסמה היום (ד') דו"ח פעילות המסכם שנה בה עלתה תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג בכ-11%. זינוק משמעותי בתנועת הנוסעים נרשם ברבעון האחרון של השנה, מ-25,574 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות שפעלו בנתב"ג ב-2015, עלה מספר הטיסות ל-28,762. בחודש נובמבר חלה עלייה של 14.5% בתנועות המטוסים ובחודש נובמבר גידול של 11.5% לעומת השנה שעברה.

סך הכל, מתחילת השנה נרשם גידול של 8% בתנועות המטוסים לעומת 2015. בהישען על נתוני הלמ"ס, המנוע לצמיחה בפעילות נתב"ג הוא בעלייה משמעותית בתיירות היוצאת של 6.8 מיליון תנועות ישראלים השנה לחו"ל, 15% יותר מאשר בשנה שעברה. בתיירות הנכנסת נרשמה עלייה גם כן, אך של 4% בלבד. בתיירות הפנים נרשמה ירידה של 5% במספר הנוסעים במשך השנה, לעומת 2015.

היעד המבוקש ביותר לטיסות מישראל היה טורקיה, המשמשת גם כיעד לטיסות המשך ממנה ליעדים אחרי, והיא הובילה את טבלת היעדים גם בחודש דצמבר. אחריה, 8% מהנוסעים טסו לארה"ב, 7% לגרמניה, ואחריהן איטליה, צרפת, רוסיה, בריטניה, יוון וספרד. גידול משמעותי בטיסות לעומת השנה שעברה נראה ביעדים קפריסין, פורטוגל וגיאורגיה.

בפעילות מנתב"ג בחודש דצמבר בולטת חברת התעופה ישראייר שהגדילה את נפח הפעילות שלה ב-135% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם חברת הלואו קוסט הצרפתית טראנסאוויה הגדילה את פעילותה ב-90%. אל על עדיין מחזיקה בנפח הפעילות הגדול ביותר בנתב"ג והיא מפעילה 32% מהטיסות בנתב"ג, כלומר כ-5.5 מיליון נוסעים. אחריה, בפער משמעותי, עם 6% מהטיסות – חברת התעופה טורקיש איירליינס. חברות התעופה הישראלית העלו את נפח הפעילות שלהן בדצמבר ב-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בחודש דצמבר פעלו מנתב"ג שמונה חברות תעופה חדשות, שלא הפעילו טיסות בשנה שעברה, בהן היינאן הסינית, JET AIRFLY ו-TUS AIRWAYS.

בתוך כך גם חברת הלואו-קוסט האירופאית WIZZ AIR הודיעה היום (ד') על כוונתה להפעיל קו חדש נוסף מורנה שבבולגריה לנתב"ג, על בסיס שלוש טיסות שבועיות החל מחודש יולי. החברה הודיעה כי עלות כרטיס לכיוון אחד תוצע החל ממחיר של 109 שקל לאדם. החברה מפעילה גם טיסות מנמל התעופה בעובדה לוורשה.
טיסות לחול תנועת הנוסעים תיירות נכנסת תנועות מטוסים טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד