ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מנהלי החיידרים מאשימים: משרד החינוך מעדיף נוצרים על חרדים

במשרד החינוך מתקוטטים עם פורום המוכש"ר אודות תקצוב "שעות דת" לתלמידים נוצרים - בעוד חרדים שלומדים בחינוך המוכר שאינו רשמי לא זוכים לכך. ומה מגיבים במשרד?

מופלים לרעה? ילדים חרדים במסיבת חומש, צילום: שוקי לרר
מופלים לרעה? ילדים חרדים במסיבת חומש, צילום: שוקי לרר

האם משרד החינוך מעדיף את הנוצרים על החרדים? במכתב זועם שנשלח לשר החינוך נפתלי בנט ולשרי וראשי המפלגות החרדיות מוחים עשרות מנהלים של תלמודי תורה חרדים החברים בפורום מוסדות המוכרים שאינם רשמיים על כך שלטענתם משרד החינוך הודיע כי הוא יעביר מידי חודש עשרות אלפי שקלים רק למוסדות הנוצרים ולא למוסדות החרדים, למרות שמעמדם דומה מבחינה חוקית.

"לתדהמתנו, התוספת ניתנה אך ורק לתלמידים הלומדים במוסדות הכנסייתים – נוצריים. אפליה פשוטה, ברורה וצורבת. לילד בבית ספר נוצרי - יש תוספת. לילד בבית ספר חרדי - אין", כתבו במכתב.

בנוסף, הם הזכירו כי זו אינה הפעם הראשונה שמשרד החינוך מפלה בין ילד לילד במוכש"ר, שכן בעקבות שביתת בתי הספר הנוצריים בשנה שעברה הם קיבלו באופן חד פעמי, 50 מיליון ₪ שהם 3,200 ₪ לתלמיד והנה עתה, מעמיק המשרד את האפלייה של המגזר החרדי במוכש"ר.

בפניה לבנט כתב דוד שרפר יו"ר פורום המוכש"ר כי "למרות שאתה כשר החינוך התחייבת אינספור פעמים על שוויון בחלוקת המשאבים ועל פעולה בהוגנות ללא אפליה ופגיעה בציבור החרדי, התלמיד החרדי במוכש"ר מסתפק בפירורים ומופלה לרעה , ואילו התלמיד הנוצרי מקבל תקציבי עתק אך ורק בשל דתו. איש אינו יכול לקבל אפליה על רקע דתי כשהמשמעות של להיות יהודי חרדי במדינת ישראל היא פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת בתקציבי החינוך של ילדיך. אני וחברי מנהלי מוסדות המוכש"ר מתקשים לקבל את הפער שבין הכרזותיך והסבריך לבין הפעילות במציאות של משרד החינוך".

בפורום אומרים ל"בחדרי חרדים" כי "לא נקבל פגיעה פעם אחר פעם בילדים תמימים. כשמגיעים לחינוך ילדים חרדים משרד החינוך אוטם את העיניים, את הפה ואת האוזניים כדי לא לראות את הקיפוח, לא להאזין לקולות המופלים ולא לזעוק לנוכח האפליה שהוא עצמו גרם ומקבע ומחזק".
במכתב לח"כים החרדים נכתב כי "עקרון השוויון מחייב גם את משרד החינוך. גם תלמידים חרדיים ראויים לקבל את השירותים הבסיסיים שמגיעים להם כאזרחים שווי זכויות, כשזה קורה והסיעות החרדיות אינן מרימות קול ומשתמשות בכוחן – אנה אנו באים?"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "הוקצו לבתי הספר הכנסייתיים שעות דת כפי שהמשרד הקצה לבני דתות אחרות כדוגמת הדרוזים והמוסלמים וכפי שקיים גם בבתי הספר היהודיים".

על תגובת משרד החינוך הגיבו מנהלי מוסדות בשיחה ל"בחדרי חרדים": "משרד החינוך חושב שהציבור מטומטם. התלמידים הנוצרים במוכר שאינו רשמי מקבלים 'שעות דת' עבור תלמידים בכיתות א-ו. שום מוסד מוכר שאינו רשמי יהודי בכיתות א-ו לא מקבל שום שעת דת. בדו"ח תקן מפורט של מוסד יהודי מוכש"ר לא נמצא כזה דבר, שיואיל משרד החינוך להראות איפה מסתתרות שעות דת".
משרד החינוך תלמודי תורה נוצרים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד