כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בשורה: ריטלין - אחת לשלושה חודשים במקום חודש

ח"כ מקלב: "החלטה חשובה שתקל מאוד על ההורים" • השר ליצמן: "נבחן את שינוי תקנות החומרים המסוכנים ונאפשר רכישות מרוכזות רק לאחר שהמינון ללקוח יהיה קבוע"

מקלב, צילום: פלאש90
מקלב, צילום: פלאש90

משרד הבריאות מקדם בימים אילו הליך לאפשר רכישת תרופת הריטלין הניתנת לסובלים מהפרעות קשב וריכוז אחת לשלושה חודשים ולא אחת לחודש כפי שהיה ניתן עד היום. במענה לשאילתה אותה הציג חבר הכנסת אורי מקלב הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן כי משרדו שוקל את האפשרות וכי דבר זה נבדק בימים אילו בוועדת השונות.



בשאילתה שהציג ליצמן במליאת הכנסת הסביר מקלב כי "עשרות-אלפי משתמשים בריטלין אך לפי התקנות הקיימות לא ניתן לספק את התרופה מעבר לחודש ימים, והרכישה תתבצע אלא בתום שלושים יום מהרכישה הקודמת, מצב הדברים הנוכחי מכביד מאד על הצרכנים. רצוני לשאול", תמה מקלב, "האם ניתן למחוק את התרופה מרשימת החומרים המסוכנים? אם לא מדוע לא יתאפשר להורים לרכוש ריטלין לשלושה חודשים מראש?".

בתשובתו אמר ליצמן כי "בהתחשב בכך שישנו בתרופה חומר פעיל מסוכן לא ניתן להסיר את התרופה מרשימת החומרים המסוכנים, אך משרד הבריאות בוחן את האפשרות לשנות את תקנות החומרים המסוכנים עצמם ובכך לאפשר רכישה לשלושה חודשים".

ליצמן הדגיש בדיון כי "עמדת משרדו לאפשר רכישה מרוכזת אחת לשלושה חודשים רק לאחר שהמטופל יציב והגיע למינון קבוע המתאים לו כיוון שהמינון משתנה ובמיוחד בחודשים הראשונים. עד שהמינון מותאם, תיתכן רכישה שלא לצורך, ולכן הגיוני לאפשר מרשם לשלושה חודשים כאשר המינון קבוע, אך רכישה מדי חודש לפחות בתחילת הטיפול". אמר ליצמן.

ח"כ מקלב הוסיף כי "אנחנו מקווים שהתוצאה תהיה חיובית, והיא תקל מאוד על ההורים שהמרשם יהיה פעם בשלושה חודשים ולא פעם בחודש, אחרי שהמינון כבר יהיה קבוע".
ריטלין אורי מקלב יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד