י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מהלך דרמטי: שכר הרבנים יעלה בעוד שבוע

שר הדתות אזולאי לחץ, ושכר הרבנים שמונו מאז 2006 יעלה ויושווה לשכר הרבנים שמונו קודם לכן • הצעת המחליטים בפרסום ראשון

השר דוד אזולאי, העלאת שכר לרבנים. צילום: פלאש90
השר דוד אזולאי, העלאת שכר לרבנים. צילום: פלאש90

בשורה אדירה לרבני הערים: שכרם של הרבנים שנכנסו לתפקידם לאחר שנת 2006 יושווה לשכרם של הרבנים שמונו קודם לכן, זאת לאחר ששר הדתות דוד אזולאי הצליח להוביל את המהלך הדרמטי ולקבל עליו הסכמה קואליציונית.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הצעת המחליטים הונחה אמש ב'מעטפה' של הקבינט החברתי - כלכלי בראשותו של שר האוצר משה כחלון, ואם לא יהיו לה מתנגדים היא תכנס לתוקף בעוד כשבוע ימים.

בהחלטה שהוגשה לשרי הממשלה נכתב - "לתקן את החלטת הממשלה מיום 9 לפברואר 2012 שעניינה תיקון שכר רבנים שירותי הדת, כך שהחל מיום 1.1.2017 שכרו של רב עיר שנחבר לתפקיד זה החל מיום 1 בינואר 2016, המכהן ברשות מקומית שגודלה כמפורט בטור א' יהיה כמופרט בטור ב'".


הצעת המחליטיםצילום: הצעת המחליטים
הצעת המחליטים

ההצעה התגבשה לאחר שבשנת 2005 הוחלט להוריד משכרם של הרבנים, ובשל כך פעל כעת אזולאי להשוות את שכרם רטרואקטיבית.

בנוסף נכתב שההצעה באה לקבוע כי "לאחר יישום עדכון שכר הרבנים – שכר רב העיר יעודכן בתחילת כל שנה על ידי הרב הממונה על השכר בהתאם לשינויים שיחולו בשכרם של ראש הרשות וסגנו, למעט סכום של 3,408 ₪ שיעודכן בהתאם לשינויים שיחולו בסכום תוספת היוקר המשולמת לראש הרשות".


ועדת המחליטים מבקשת בנוסף להעניק סמכות לועדה שתוקם שתבחן את תפקודם של רבני הערים, "להקים ועדה משותפת לבחינת מידת האפקטיביות של תקנות שירותי הדת היהודיים ולבחינת הצעדים הנדרשים לקביעת מנגנון משמעתי אפקטיבי ביחס לרבני ערים. הועדה תכלול נציג ממשרד המשפטים, נציג הממונה על השכר, נציג אגף תקציבים במשרד האוצר ונציג משרד הדתות".

קישורים:
להורדת ההצעה המלאה
רבנים דוד אזולאי רבני ערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד