י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

דרמה: האדמו"ר מגור וחכם שלום כהן הצטרפו למאבק השבת בירושלים

הדיווח של 'בחדרי' על היקף חילולי השבת בעיר, הונח על שולחן האדמו"ר מגור וחכם שלום כהן: "גדולי ישראל הזדעזעו שמתוך 100 עסקים הפועלים בשבת, 77 נפתחו בזמן ברקת" • רבני 'דגל' בראשות הרב דוד כהן, ביקשו לעיין ברשימת העסקים

דרמה: האדמו"ר מגור וחכם שלום כהן הצטרפו למאבק השבת בירושלים

דרמה: חשיפת "בחדרי חרדים" על היקף חילולי השבת בעיר ירושלים, עלתה הבוקר (ה) על שולחנם של גדולי ישראל בירושלים, האדמו"ר מגור ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס - חכם שלום כהן, אשר הביעו זעזוע מהגילויים והדיעו על הצטרפות למאבק.

עתה, הפרשה מאיימת לגרור את הקואליציה העירונית למשבר משמעותי, ימים ספורים לפני העברת התקציב העירוני, לאחר שגדולי ישראל הודיעו על הצטרפותם למאבק למען השבת בבירה.

ממידע שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", עולה כי הבוקר, לאחר תפילת שחרית, נועדו שניים מעסקני השבת בירושלים עם חכם שלום כהן, וטענו בפניו כי "למרות חילולי השבת המרובים והולכים בירושלים, הנציגות החרדית בעירייה די אדישה ולא מתייצבת בנחישות למאבק מול ראש העיר, ניר ברקת".

הנתונים הדרמטיים שנחשפו אתמול ב"בחדרי חרדים" - הונחו על שולחנו ולפי הדיווח, הוא "נחרד לראות ברשימה, כי מתוך 100 עסקים שפתוחים בשבתות במרכז העיר, 77 נפתחו בתקופת כהונתו של ניר ברקת". העסקנים שאלו את נשיא המועצת אם יש להצטרף ולהורות לראשי ונציגי ש"ס להיאבק על קדושת השבת בעיר, והתגובה החדה הפתיעה גם את העסקנים עצמם.

"ברור שהנציגים החרדים צריכים להילחם למען השבת", אמר חכם שלום, "האם הם לא מניחים תפילין בכל בוקר?", תקף נשיא מועצת החכמים את האדישות הקיימת, ואמר כי יורה לסיעת ש"ס להצטרף למאבק על קדושת השבת בעיר.

מביתו של נשיא מועצת החכמים מיהרו העסקנים לביתו של האדמו"ר מגור, כשאליהם הצטרף אריה קינג, חבר מועצת העיר. ל"בחדרי חרדים" נודע כי הפגישה עם האדמו"ר ארכה קרוב לחצי שעה - זמן מרובה במושגי האדמו"ר.

"אמרתי לאדמו"ר מגור", חושף קינג בשיחה עם "בחדרי חרדים", "שבעוד כעשרה ימים יעלה התקציב לאישור, וכי הרב אביגדור נבנצאל ורבנים נוספים הורו לי כי זה הזמן ללחוץ על ראש העיר, ושלא יעלה על הדעת שנתמוך בסעיפי התקציב שתומכים בחילולי שבת".

לדבריו של קינג: "ביקשתי מהאדמו"ר, שכל הנציגים החרדים יקבלו הוראה להתאחד מאחורי העמדה הזו למען כבוד השבת בירושלים".

קינג הוסיף כי "מוכרחים להתאחד כעת, התקציב מחכה לנו ותלוי בנו. אנחנו מהווים רוב ברור, ויש לנו את כל הכוחות, אם רק נשכיל להתאחד, לסתום את הפרצות החמורות בסטטוס קוו בירושלים".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי האדמו"ר התעניין ביסודיות בפרטים שעלו על שולחנו על ידי העסקנים והבהיר כי הוא מצטרף למאבק למען השבת בירושלים.


עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי הלחץ המרכזי כעת מופעל על יו"ר שר הפנים אריה דרעי, במטרה שיורה לנציגיו בעיר שלא להתפשר בנושא השבת - גם על חשבון משבר קואליציוני. עסקני השבת מתכוונים להגיע לבתיהם של רבנים ספרדיים נוספים כדי לצרפם למאבק.

אותם עסקנים עומדים דם בקשר רציף עם רבני 'דגל התורה' בירושלים, ובראשם הרה"ג רבי דוד כהן - ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, והרה"ג רבי ברוך סולוביצ'יק - שביקשו לקבל לידם את רשימת העסקים המחללים את השבת בירושלים.

האדמור חכם שלום כהן שס ניר ברקת עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד