כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעקבות 'בחדרי': דרעי יצטרף למאבק השבת

בעקבות שורת הפרסומים ב"בחדרי חרדים" וחשיפת הנתונים המלאים על החרבת הסטטוס קוו בנושא השבת בירושלים, ולאחר התערבותם של האדמו"ר מגור ונשיא המועצת חכם שלום כהן, שנחשפה ב"בחדרי", יו"ר ש"ס אריה דרעי מצטרף למאבק

אריה דרעי. מצטרף למאבק השבת (יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי. מצטרף למאבק השבת (יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות שורת הפרסומים ב"בחדרי חרדים" וחשיפת הנתונים המלאים על החרבת הסטטוס קוו של ניר ברקת בנושא השבת בירושלים, ולאחר התערבותם של האדמו"ר מגור ונשיא המועצת חכם שלום כהן, שנחשפה ב"בחדרי", יו"ר ש"ס אריה דרעי מצטרף למאבק.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ועדת הרבנים למען השבת החליטה להכנס לעובי הקורה במאבקי השבת בירושלים, ובעקבות חשיפות "בחדרי חרדים" נקבעה פגישה למוצאי שבת עם שר הפנים אריה דרעי, כדי שיפעל בכובעו כשר הפנים במאבק על שמירת הסטטוס קוו, מול ראש העיר ירושלים, ניר ברקת.

חברי ועדת הרבנים ביקשו לכנס את האסיפה עם דרעי, כדי לבדוק מה ואיך ניתן לפעול כדי לקדם את המאבק באופן מיטבי. האסיפה נקבעה למוצאי שבת הקרוב והיא תתקיים בלשכתו של דרעי. ל"בחדרי חרדים" נודע כי הפגישה עם דרעי יצאה לפועל לאחר שהאדמו"ר מגור שיגר שליח מיוחד - יו"ר הוועדה יצחק גולדקנופף, אל דרעי במטרה לגייס אותו למאבק.



(ברקת מחריב את הסטטוס קוו. הנתונים שנחשפו ב"בחדרי חרדים")

כזכור, אתמול חשף "בחדרי חרדים" את הנתונים המלאים של חילולי השבת בירושלים, מהם עלה כי 100 עסקים פתוחים מדי שבת במרכז העיר, כש-77 מהם נפתחו בתקופת כהונתו של ברקת. העירייה גוררת רגליים ואינה אוכפת את הסטטוס קוו.

מוקדם יותר היום נחשף ב"בחדרי חרדים" כי עסקני השבת בירושלים הגיעו אל האדמו"ר מגור וחכם שלום כהן, ושמעו דברים נחרצים על חשיבות המאבק.

עוד נחשף כי מופעל לחץ על יו"ר שר הפנים אריה דרעי במטרה שיורה לנציגיו בעיר שלא להתפשר בנושא השבת גם על חשבון משבר קואליציוני. כאמור, כעת נראה כי הפעילות אכן נושאת פירות.

העסקנים עומדים בקשר רציף גם עם רבני 'דגל התורה' בירושלים ובראשם הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולוביציק, שביקשו לקבל לידם את הרשימה המלאה של העסקים מחללי השבת, וההערכה היא שאף הם יצטרפו למאבק נגד חילון עיר הבירה.
מאבק השבת בירושלים אריה דרעי ועדת הרבנים למען השבת הרבי מגור חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד