י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שוטרים פשטו על מספר ישיבות בשכונת בית וגן

שוטרים ממשטרת ירושלים הגיעו למספר ישיבות גדולות ומוכרות בשכונת בית וגן בירושלים והתריעו מפני הפגנות נגד החנות של "פיצה דומינוס" בכניסה לשכונה. השוטרים הגיעו בין היתר לישיבות: וולפסון, דעת חיים, עטרת ישראל, שטרנבוך וקול תורה • כל הפרטים

השוטרים הערב עם תלמידי הישיבות בבית וגן, על רקע דומינוס פיצה
השוטרים הערב עם תלמידי הישיבות בבית וגן, על רקע דומינוס פיצה

שוטרים ממשטרת ירושלים הגיעו הערב (חמישי) למספר ישיבות גדולות ומוכרות בשכונת בית וגן בירושלים והתריעו מפני הפגנות נגד החנות של "פיצה דומינוס" בכניסה לשכונה. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

הכניסה של השוטרים הערב מגיעה על רקע סערת הפגנות המחאה של בחורי ישיבות מהשכונה בליל שבת כנגד 'פיצה דומינוס' בהר הרצל, המוכרת טרף ופתוחה בשבת, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' לפני כחודש.

כאמור, הערב הגיעו שוטרים לישיבות והזהירו מפני הפגנות במקום. ל"בחדרי חרדים" נודע כי השוטרים ביקרו בין היתר בישיבות: וולפסון, דעת חיים, עטרת ישראל, שטרנבוך וקול תורה.

השוטרים הגיעו לברר האם בחורי הישיבות מתכוונים לקיים הפגנת מחאה כנגד הפיצה גם בליל שבת הקרוב. בכל ישיבה אליה הגיעו זמנו אליהם השוטרים את מנהל הישיבה ומספר בחורים מבוגרים לשיחה צדדית, שם הבהירו להם כי כל ישיבה שרוצה לצאת ולהפגין תצטרך לתאם ולהוציא אישור מהמשטרה.

על פי עדויות הבחורים ששוחחו עם "בחדרי חרדים", השוטרים הבהירו כי במידה ולא יערך תיאום ואישור עם גורמי המשטרה, השוטרים ינהגו ביד קשה כנגד המפגינים.

תלמידי ישיבה ששוחחו הערב עם 'בחדרי חרדים' הדגישו ואמרו כי הם לא ירפו וימשיכו במחאותיהם חרף ניסיונות המשטרה ל'חנוק' את המחאה.

כזכור, אמש נחשף ב"בחדרי חרדים" כי מפקד מרחב מוריה במשטרת ירושלים, נצ"מ דוד פילו, כינס השבוע במשרדו בשכונת תלפיות את מנהלי הישיבות הגדולות בשכונה. במהלך הפגישה הגיעו הצדדים להסכמות. מנהל אחת הישיבות ביקש מהמפקד כי יאפשר לקיים מחאה שקטה.

לדבריו, "אם לתלמידי כואב על חילול השבת והם יוצאים להפגין על חילולה, אני לא יכול לעצור אותו, זה לא בשליטתי". לדבריו במידה והמשטרה לא תגיע, עם הזמן ההפגנות ידעכו.

המפקד, הסכים לכך ואמר כי במידה ואכן תהיה הפגנה שקטה, ללא כל התגרויות, הם יאפשרו אותה - עם זאת הבהיר ברורות למנהלי הישיבות, שיש להורות לתלמידיהם שלא לחרוג מהגדרת 'הפגנה שקטה' מחוץ לחנות.

המפקד פילו איים ואמר: "במידה ובני הישיבות ימשיכו את המחאות כפי שהיו עד כה, אנחנו ננהג ביד קשה. נביא את היס"מ שיבצעו מעצרים ונביא את הורי העצורים לתחנת המשטרה", כך על פי עדויות המשתתפים ל'בחדרי חרדים'.
שכונת בית וגן פיצה דומינוס אוכל טרף חילול שבת הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד