י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תיעוד בלעדי: הגר"ח קנייבסקי רמז - מי הממשיך של הגראי"ל שטיינמן

בתיעוד וידאו בלעדי שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראה ששר התורה הגר"ח קנייבסקי רומז על זהות ממשיכו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, זאת בנוסף לחתימתו יחד עם הגרי"ג אדלשטיין על מכתב לרפואת מרן • צפו בתמונות ווידאו מהמעמד

שר התורה והממשיך (צילום: אלי קובין)
שר התורה והממשיך (צילום: אלי קובין)

בתיעוד וידאו בלעדי שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראה ששר התורה הגר"ח קנייבסקי רומז על זהות ממשיכו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, זאת בנוסף לחתימתו יחד עם הגרי"ג אדלשטיין על מכתב לרפואת הרב שטיינמן.

מדובר בתיעוד מכינוס למען פתיחת המגבית לטהרת המשפחה שנערך הערב (חמישי) במעונו של הגר"ח בני ברק. כשבאו להחתים את הגר"ח על המכתב למען טהרת המשפחה למגבית שובבים הדהים הגר"ח את הנוכחים כשלא הסכים לחתום לפני ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.

רק לאחר שהגרי"ג חתם ניאות שר התורה לחתום כשלאחריו חותמים שאר גדולי התורה שנאספו במקום.

בתיעוד שהגיע לידי "בחדרי חרדים" ניתן לראות כי מנסים להחתים את שר התורה על המכתב, אך הוא מסרב ואומר "אני לא הראשון", זאת כשלצידו יושב ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. האנשים במקום מעבירים את המכתב לראש הישיבה והגר"ח מהנהן בחיוב.

(צילום: אלי קובין)

כאמור, האירוע הדרמטי מגיע לאחר ששר התורה וראש הישיבה היו שני הרבנים היחידים שהוחתמו על מכתב שהתפרסם ב"יתד נאמן" בקריאה לתפילות לרפאות מרן הרב שטיינמן. כעת נראה כי מי שיהיה הממשיך הבלתי מעורער הוא הגרי"ג אדלשטיין.

כידוע, בשנים האחרונות הורה הרב שטיינמן לאנשי 'יתד' להוסיף לגרי"ג אדלשטיין את התואר "מרן". בנוסף, באסיפות האחרונות של גדולי ישראל ביקש מרן הרב שטיינמן להושיב לצידו את הרב אדלשטיין, זאת בנוסף לאירוע המפורסם אליו הגיעו שני גדולי ישראל יחד, במה שנראה כהכתרה סופית של ראש הישיבה.

גדולי ישראל מכל החוגים התכנסו היום במעונו של שר התורה לדון בנושא כשרות המקוואות ברחבי הארץ. כידוע, המרכז הארצי לטהרת המשפחה פועל בנשיאות גדולי ישראל מזה 75 שנים בבניית מקוואות ושיפוצם. בשנים האחרונות ייסד מרן הגראי"ל שטיינמן את מערך הפיקוח ההלכתי לכשרות המקוואות בארץ ישראל באמצעות המרכז הארצי לטהרת המשפחה.

בכינוס השתתפו: הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אלשטיין, המשגיח רבי דן סגל, הגאון רבי מרדכי אויערבך, נשיא טהרת המשפחה, הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי שמעון בעדני, האדמו"ר מביאן, האדמו"ר מטשרונביל, האדמו"ר ממודזיץ, האדמו"ר מזוויעהל, הגאון רבי חיים מאיר וואזנר, הגאון רבי אליהו אבא שאול, הגאון רבי נתן קופשיץ.

כמו כן, השתתף הגאון רבי משה יאדלר, בשליחותו של האדמו"ר מגור. בנוסף, השתתפו באסיפה חברי הנהלת המרכז לטהרת המשפחה - הרב חיים לוי יו"ר טהרת המשפחה, עקיבא ויינר מנכ"ל טהרת המשפחה, הרב מרדכי קרמילובסקי ורבני מערכת הכשרות, הרה"ג ישעיהו פויפר והרה"ג משה יהודה שניידר.

הרב שניידר הביא את ברכתו החמה של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שלא יכל להשתתף עקב חולשתו. בדבריו ציין ש"מקווה ללא כשרות אינו מקווה".

את האסיפה פתח הגאון הגדול רבי מרדכי אויערבך, אב"ד תל אביב ונשיא טהרת המשפחה, שהעלה על נס את הפעילות העניפה והודה למרנן גדולי ישראל חברי הנשיאות על תמיכתם ועזרתם למען טהרת המשפחה.

במהלך האסיפה הגיש הרב חיים לוי לגדולי ישראל דו"ח פעילות מסכם לשנתיים האחרונות וציין כי "ב"ה ישנה עשיה מבורכת אשר גדלה ומתרחבת מיום ליום". בד בבד בקש את עזרתם של גדולי ישראל בהרחבת פעילות מערכת הכשרות של טהרת המשפחה.

לקראת סיום האסיפה נשא דברים המשגיח הצדיק רבי דן סגל, שציין את חשיבות קיום מערכת הכשרות של טהרת המשפחה אשר פועלת באופן מקצועי לבדיקתם והכשרתם של מאות מקוואות בארץ ישראל, דבר שנושא עלויות כספיות עצומות. בהמשך דבריו הציע מספר רעיונות על מנת לגייס את כלל הציבור למטרה חשובה זו.

עם סיום האסיפה חתמו מרנן ורבנן חברי הנשיאות על מכתב מיוחד בו הציבור נקרא להירתם למען מערך הכשרות של המרכז הארצי לטהרת המשפחה.

(צילומים: אלי קובין)














































הרב חיים קנייבסקי הרב אדלשטיין הרב שטיינמן טהרת המשפחה ממשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד