כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'משמר הקודש'; היומונים מצטרפים למאבק השבת

לאחר שחשיפת "בחדרי חרדים" על ריבוי חילולי השבת בירושלים גררה סערה רבתית שהגיעה עד לבתיהם של גדולי ישראל, שלושת היומונים החרדים הגדולים - יתד נאמן, המודיע והמבשר, מצטרפים למאבק ויפרסמו הודעה של ועד הרבנים למען השבת • הנוסח המלא בפרסום ראשון

הרב גודלקנופף (פלאש 90)
הרב גודלקנופף (פלאש 90)

לאחר שחשיפת "בחדרי חרדים" על ריבוי חילולי השבת בירושלים גררה סערה רבתית שהגיעה עד לבתיהם של גדולי ישראל, מזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת, יצחק גולדקנופף שיגר אמש (חמישי) נוסח לפרסום מחר בשלושת העיתונים המפלגתיים - יתד נאמן, המודיע והמבשר.

תחת הכותרת, "למען ציון לא נחשה ולמען ירושלים לא נשקוט", נכתב במודעה, המתפרסמת לראשונה ב"בחדרי חרדים", כי "בעקבות ריבוי בתי העסק הפותחים את שעריהם ביום השבת בכל שכונות ירושלים, קוראת וועדת הרבנים למען קדושת השבת: יש להתאחד ולפעול, לבלימת פרצות השבת בהסברה בדרכי נועם ובהטלת קנסות כמפירי חוק".

עוד צפויים היומונים החרדים לכתוב, כי "משלחות מטעם גבאי בתי הכנסיות ונציגי השכונות קיימו השבוע פגישות ושיחות עם רבני ועדת השבת וגוללו בפניהם את פתיחת החנויות והעסקים ההולכת ומתרחבת בירושלים ביום השבת כבימות החול, לפיכך סוכם שיש לצאת בקריאה מאוחדת לגורמים המוסמכים על הידוק הפיקוח והענישה כלפי מחללי השבת".

"הרבנים קוראים לעיריית ירושלים ליישם את חוק העזר העירוני ולפעול לסגירתן של חנויות הפועלים בניגוד לחוק והרומסים בריש גלי את תורת ישראל, לא ייתכן איפוא שבעיר כמו ירושלים, פלטרין של מלך, יוכלו בעלי עסקים לפתוח חנויות ומרכולים בשבת ואין פוצה פה ומצפצף".

עוד הובהר כי "הרבנים מבהירים כי על נציגי העירייה לעמוד על משמרתם משמרת הקודש והשבת ולפעול בכל הדרכים העומדים לרשותם למגר את תופעת חילולי השבת הפוגעת ברגשי הציבור הכללי העושה את דרכו לכותל המערבי ורואה איך ירושלים נרמסת בחילולי שבת. בנימה כואבת של "לא חרבה ירושלים אלא על חילולי שבת שהיו בה" הוחלט לגייס את כל הכוחות ולהגביר את האכיפה ולהטיל קנסות כבדים על בעלי עסקים המחללים שבת".

לסיום נכתב כי "בקריאה נוספת של הרבנים נאמר כי יש למגר תופעה חדשה של בילויים מעורבים בשוק מחנה יהודה בירושלים שהחלה לאחרונה להתפשט בכל מתחם השוק ומחוצה לו ופוגעת קשות בחייהם של תושבי השכונה הגרים במקומות אלו, הרבנים גם מבקשים את עזרת הציבור בשכונות וחברות מזהירי שבת, לדבר אל ליבם של פורצי הגדר פותחי החנויות והעסקים ולהעמידם על חומרת חילולי השבת הנעשים על ידם ופוגעים ברגשות תושבי ירושלים".

יש לציין כי הנוסח המלא יפורסם בשלושת היומונים, מי מחר ומי ביום ראשון.
שבת עירית ירושלים ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד