כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הרב בניהו שמואלי מצטרף למאבק השבת בירושלים

הרב ראה את רשימת העסקים שפתוחים בשבת, שהתפרסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים', והורה להצטרף למחאה

הרב בניהו שמואלי מצטרף למאבק השבת בירושלים

לאחר הדרמה שפרצה בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים" של היקף חילולי השבת בירושלים ולאחר שהאדמו"ר מגור ונשיא המועצת חכם שלום הצטרפו למאבק, הבוקר (שישי) קיבלו עסקני השבת בעיר את תמיכתו של המקובל רבי בניהו שמואלי, ראש ישיבת ישיבת המקובלים "נהר שלום" בירושלים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הרב שמואלי ביקש מהעסקנים את רשימת החנויות והעסקים שפתוחים בשבת, ושהתפרסמה לראשונה ב"בחדרי חרדים", ואמר כי "צריך ללכת ולהילחם בכל הכוח בנושא הזה, אעשה הכל למנוע את המשך חילולי השבת בירושלים".

כזכור, אמש הודיע השר אריה דרעי על הצטרפותו למאבק וכי הוא יכנס במוצאי שבת את ועדת הרבנים לענייני השבת בלשכתו, זאת בעקבות בקשת האדמו"ר מגור.

קודם לכן השבוע נחשפו ב"בחדרי חרדים" הנתונים המלאים של חילולי השבת בירושלים, מהם עלה כי 100 עסקים פתוחים מדי שבת במרכז העיר, כש-77 מהם נפתחו בתקופת כהונתו של ברקת. העירייה גוררת רגליים ואינה אוכפת את הסטטוס קוו.

אתמול נחשף ב"בחדרי חרדים" כי עסקני השבת בירושלים הגיעו אל האדמו"ר מגור וחכם שלום כהן, ושמעו דברים נחרצים על חשיבות המאבק. בנוסף, אמש אמר הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, לתלמידיו כי הוא שוחח השבוע עם הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק ו"סוכם שהמאבק על השבת יהיה בכל הכוח וללא פשרות", כך נודע ל"בחדרי חרדים".

ראש הישיבה נשאל האם המאבק ייצא לדרך גם במחיר עצירת תקציבים בעירייה והשיב כי עדיין לא נדונו כל האפשרויות. "על שמירת בירושלים יהיה מאבק בכל הכוח וללא פשרות" אמר הרב למקורביו, "אבל בשביל להצליח במאבק חייבים איחוד כוחות של כל הסיעות החרדיות".
שבת הרב בניהו שמואלי מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד