כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מאחורי הקלעים של הוספת החברים בוועדת השבת

חכם שלום כהן הורה על הצטרפות שלושה מנציגיו ל'ועדה למען השבת' • איך זה קרה ומדוע?

מאחורי הקלעים של הוספת החברים בוועדת השבת
יעקב כהן, פלאש 90

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', חכם שלום כהן, הורה על הוספת שלושה מנציגיו ל'ועדה למען השבת'. מה הסיפור שמאחורי הקלעים?

לאחר שהאדמו"ר מגור ביקש שש"ס תצטרף למאבק על קדושת השבת בירושלים, ולאחר שנקבעה פגישה עם חברי ועדת הרבנים למען השבת במוצאי שבת בלשכתו של השר אריה דרעי - ש"ס דרשה להוסיף שלושה חברים נוספים מטעמה בוועדה ולהשוות את נציגיה לארבעה בדומה לארבעת נציגי החסידים וארבעת נציגי הליטאים בוועדה.

בעקבות כך, קבע נשיא מועצת חכמי התורה הגר״ש כהן כי הוא ממנה את רבי דוד בן שמעון, רבי ראובן זכאים ורבי אבנר בן סימון שיצטרפו להרב אמיר קריספל כנציגיו בועדה.

כאמור, הרבנים החדשים שמונו ישתתפו יחד עם כל חברי ועדת הרבנים בפגישה שתתקיים במוצאי שבת, בלשכת שר הפנים ויו״ר ש״ס השר דרעי, בנושא חילולי השבת בירושלים.

צירופה של ש"ס למאבק הופך את המאבק לעוצמתי ומעשי, זאת מכיוון ששר הפנים דרעי מחזיק מתוקף תפקידו בסמכויות תקציביות רבות שעצירתם או עיקובם הוא הדבר האחרון שרוצה ראש העיר ניר ברקת.

בשל כך, ביקש האדמו"ר מגור ממזכיר ועדת הרבנים יצחק גולדקנופף עוד בתחילת השבוע לפנות לשר דרעי ולבקש ממנו להצטרף למאבק למען השבת בבירה, כל זאת לאחר שנשיא המועצת חכם שלום הצטרף אף הוא למאבק וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

החברים החדשים מצטרפים להרכב החברים הקיים בוועדה שהם: הרב פיין, הרב יוסף אריה דייטש, הרב חנוך גלובינסקי, הלל ויינברג, הרב אודסר, הרב ידלר, הרב אמיר קריספל, הרב שמואל בנימין סופר והרב יוסף עמרם מושקוביץ. הרב גולדקנוף והרב יהודה יברוב משמשים כמזכירים.

בכך קיימת נציגות של ארבעה חברים חסידים, ארבעה ליטאים וארבעה ספרדים.
מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד