ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

שוב: חילולי שבת בחסות עירונית בקרית יובל

מיזם 'יוצרים בלילה' ממשיך ברמיסת הסטטוס קוו בירושלים, ותחת חסותו יתקיים אירוע של חילולי שבת במתנ"ס קרית יובל

צילום: יוסי זמיר, פלאש90
צילום: יוסי זמיר, פלאש90

על רקע 'מאבק השבת' המתגבש בירושלים: שוב מתוכננים חילולי שבת במתנ"ס בקריית יובל.

כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים" לפני כחודש, מיזם 'יוצרים בלילה' ממשיך ברמיסת הסטטוס קוו בירושלים, ושוב מתכוננים להפעיל מיזם של חילולי שבת במתנ"ס בשכונת קרית יובל

לאחר השתיקה הרועמת של הנציגות החרדית בעירייה על מימון שלושת האירועים בשבתות הקודמות בפאב 'הסירה', השבת מתוכננת "עליית מדרגה" נוספת, והאירוע החמור ממומן על ידי מיזם עירוני וגם מתוכנן לפעול בשטח עירוני, במתנ"ס פיליפ ליאון, שהוא גוף עירוני.

עסקני השבת שלחו מייל דחוף בנושא לכל הנציגים החרדים והדתיים במועצת העיר, בו הם מתריעים על קיום האירוע העירוני על חילול השבת שבו. הם אף הוסיפו ובדקו מדוע למרות שהאירוע מוגדר כ'אירוע יום' שאין בו חילולי שבת, הוא מקבל תקציב במסגרת 'חיי הלילה' והאירוע הוא חלק מפרויקט "יוצרים בלילה", בו 69 אירועים ליליים המתקיימים לאורך דצמבר וינואר.

"התשובה ברורה וכואבת", אומרים העסקנים, "האירוע מתוקצב מסעיף 'חיי הלילה' כיון שהוא נמשך אל תוך השבת, כפי שנחשף בעמוד הפייסבוק של המינהל בעצמו. הם כותבים ברור: "האירוע השני שלנו בסדרת יוצרים בלילה יתקיים בפאב "המפלצת" המקומי עם חצר מפנקת לחגיגה באווירה של אחה"צ ביום שישי מפנק. היום‏ ‏בשעות ‏14:00‏ - ‏19:00‏‏ פאב המפלצת, מתנ"ס פיליפ ליאון, צ'ילה 8, שכונת קריית היובל ירושלים".

יצוין, כי האירועים החמורים הללו באים כחלק ממסגרת 'רשות הצעירים' ועל פי מדיניות המופעלת בשנים האחרונות לחזוק "חיי הלילה" בסדרת אירועים ושיתופי פעולה של העירייה עם פרויקטים של ארגונים ועמותות.

העברת הכספים לקיום האירועים הללו התבצעה לפני כחודש, ולמרות ש"בחדרי חרדים" חשף את הפרצות החמורות שעלולות להיווצר מכך, כמעט ולא נשמעה קול זעקה מהנציגות החרדית בעירייה.

גורמים בעיריה מסרו לבחדרי חרדים כי "מדובר באירוע שמסתיים לפני כניסת השבת". לדבריהם, "הפרסום בפייסבוק אינו על דעת העיריה והוא יוסר מיידית".
קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד