כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מאחורי הקלעים של מאבק השבת: האם דרעי יעכב לברקת תקציב של מיליארד שקל?

בעוד כשעה קלה יתכנסו בירושלים חברי ועדת השבת עם השר דרעי, ויציגו בפניו את רשימת הדרישות ואת הצעדים הבאים במאבק על השבת בבירה • למה דווקא דרעי, ומה הסיכוי שהוא יפעל מול ברקת? 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

דרעי וברקת, צילום: פלאש90
דרעי וברקת, צילום: פלאש90

בצל הכסף: לקראת המפגש המתוכנן הערב (מוצאי שבת) בין 'וועדת הרבנים למען השבת' ושר הפנים אריה דרעי, "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים על מאחורי הקלעים של המפגש, הדרישות מדרעי ומדוע הרבי מגור הפנה את הרבנים ועסקני השבת דווקא לשר הפנים הש"סי, ולא לנציגו שר הבריאות יעקב ליצמן.

"בחדרי חרדים" חושף כי כבר בתחילת השבוע שעבר ביקש האדמו"ר מגור ממזכיר ועדת הרבנים לענייני השבת הרב יצחק גולדקנופף לפנות אל דרעי ולגייסו למאבק על השבת בירושלים. ההסבר של האדמו"ר היה פשוט: דרעי הוא שר הפנים והוא היחיד שיכול על ראש העיר ניר ברקת.

דרעי שולט על כמיליארד שקל המוגדרים כתקציב בלתי רגיל (תב"ר), מה שמצריך את אישורו המיוחד של משרד הפנים. בנוסף, ברקת צריך את דרעי, בפרט בתקופה זו שבה הוא עדיין במגעים מול האוצר לפתרון המשבר התקציבי. בסופו של דבר כל התקציבים עוברים דרך משרד הפנים ורק לאחר אישורו של השר, כך גם הבהירו נציגי האוצר לברקת בדיון שהתקיים בועדת הכספים.

הערב, במפגש עם דרעי, יציגו רבני ועדת השבת בפניו בקשה פשוטה למדי: חוק העזר העירוני והסטטוס קוו לא נאכפים בירושלים. עוד ועוד חנויות פותחות את שעריהם בשבת, העירייה מעורבת בחילולי שבת במתנ"סים, בבתי קפה בגנים הציבוריים, ובהפעלת כעשרה בתי קולנוע. מכיוון שכך - די מתבקש, ששר הפנים האמון על שמירת החוק, יבקש לוודא כי תקציב העירייה לא יעמוד בסתירה לחוק ולסטטוס קוו.

'בחדרי חרדים' חושף כי וועדת הרבנים גיבשה רשימת דרישות לטיפולו של דרעי, וסיווגה אותן לפי חומרתן, כשהחמור חמור קודם: הפסקת התמיכות במתנ"סים ובגופים עירוניים מחללי שבת; סגירת המרכולים; הפסקת עידוד חילולי שבת על ידי העירייה כדוגמת: יס-פלנט, הנסן ובתי הקפה בגנים הציבוריים ואיסור על הצבת כסאות מחוץ לשטחי המסעדות והפאבים.

כזכור, הנתונים המלאים כפי שנחשפו ב"בחדרי חרדים", מצביעים על 100 עסקים שפתוחים מדי שבת במרכז העיר, כש-77 מהם נפתחו בתקופת כהונתו של ברקת. בינתיים, העירייה גוררת רגליים ואינה אוכפת את הסטטוס קוו', אולם, האחדות המסתמנת כעת בין האדמו"ר מגור, חכם שלום כהן ורבני 'דגל התורה,' מוכיחה כי אפשר והפעם המאבק יבשיל לכדי מהלך שיחייב את העירייה לפעול ולאכוף את הסטטוס קוו.

כזכור, לאחר שדרעי הודיע על הכינוס הערב ואל כניסתה של ש"ס לעובי הקורה של מחאת השבת - מונו שלושה נציגים ספרדים נוספים לחברים בוועדת הרבנים לעניני השבת. "אם האדמו"ר מגור ביקש שדרעי יוביל את המאבק - אין סיבה שלא יהיה שוויון בועדת הרבנים", אמרו גורמים בש"ס.
אריה דרעי ברקת מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד