כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נחמה חלקית: בוטל חלק מהמופע בשבת בקרית יובל

פיני עזרא, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם ש"ס ל"בחדרי חרדים": "מאבק השבת הבהיר לעירייה ולפקידיה כי לא נתפשר על שום חילול שבת"

הפגנת שבת. צילום: הדס פרוש, פלאש90
הפגנת שבת. צילום: הדס פרוש, פלאש90

האחדות מנצחת: פיני עזרא, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת ש"ס, פעל לביטול חלקה של העירייה בחילול השבת במסגרת האירוע שהתקיים ביום ששי במתנ"ס הקהילתי בקריית יובל.

על רקע מאבק השבת בירושלים וכינוס וועדת הרבנים למען השבת במוצאי שבת, הבהיר עזרא לאריאלה רג'ואן, האחראית על המנהלים הקהילתיים, כי הנציגות החרדית לא תסבול שום פגיעה עירונית בקדושת השבת. רג'ואן, שהבינה את חומרת הדברים, פעלה במהירות להקדמת סיום האירוע, כך שלא יגרם חילול שבת.

המאבק בא לאחר שלושה אירועים בשבתות הקודמות בהם חוללה השבת במסגרת המיזם העירוני 'יוצרים בלילה'.

השבת, פרשת ויחי, תוכננה "עליית מדרגה" נוספת עם אירוע חמור יותר, כיון שחילול השבת שתוכנן להתקיים במתנ"ס 'פיליפ ליאון' בקריית יובל, גם ממומן על ידי מיזם עירוני וגם תוכנן לפעול בשטח עירוני, שכן מתנ"ס הוא גוף עירוני וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים".

עסקני השבת שלחו הודעה דחופה לכל הנציגים החרדים והדתיים במועצת העיר, בה התריעו על קיום האירוע העירוני על חילול השבת שבו. הם אף הוסיפו ובדקו מדוע למרות שהאירוע מוגדר כ'אירוע יום' שאין בו חילולי שבת, הוא מקבל תקציב במסגרת 'חיי הלילה' והאירוע הוא חלק מפרויקט "יוצרים בלילה", בו 69 אירועים ליליים המתקיימים לאורך דצמבר וינואר.

"התשובה ברורה וכואבת", אמרו העסקנים, "האירוע מתוקצב מסעיף 'חיי הלילה' כיון שהוא נמשך אל תוך השבת, כפי שנחשף בפרסום הרשמי של המינהל בעצמו, בו הם כותבים בבירור: "האירוע השני שלנו בסדרת יוצרים בלילה יתקיים ביום שישי ‏ ‏בשעות ‏14:00‏ - ‏19:00‏‏".

כאמור, מיד עם קבלת ההודעה, כשעה לפני שבת, פנה עזרא לגברת אריאלה רג'ואן, האחראית מטעם ראש העיר על המנהלים, אירועי התרבות והתקציבים, והבהיר לה כי לחילול השבת יהיה מחיר כבד וכי הנציגות החרדית לא תעבור עליו בשתיקה. רג'ואן, האחראית על המנהלים הקהילתיים, הבינה את חומרת העניין ופעלה במהירות להקדמת האירוע כך שלא יגרם לחילול שבת.

"הדברים קיבלו משנה תוקף", אומר עזרא ל"בחדרי חרדים", "לאור כינוס וועדת הרבנים למען השבת אצל שר הפנים אריה דרעי, במוצאי שבת. בעירייה הבינו כי לא נוותר ומיהרו לשנות את זמן סיום האירוע כך שלא יגרום לחילול שבת. השבת אינה עומדת למכירה, ולא נתפשר על שום חילול שבת. אנחנו עומדים ערב אישור התקציב העירוני ונעמוד על כך שהעירייה תהיה מחויבת לאכיפת חוק העזר בעניין השבת, ולשמירת הסטטוס קוו", מסכם עזרא.

ש פיני עזרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד