כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מאבק השבת: האם ש"ס תמנה נציג חמישי בירושלים?

עסקני השבת באו למעונו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא באשדוד, כדי לפעול למען מינוי הנציג החמישי לסיעת ש"ס בירושלים: "קריטי להצלחת מאבק השבת"

הרב יקותיאל אבוחצירא
הרב יקותיאל אבוחצירא

על חודו של קול: הרוב החרדי והדתי בעיריית ירושלים חסר עדיין את הנציג החמישי בסיעת ש"ס, לאחר ששני חברי ש"ס, מיכאל מלכיאלי ונחמניאל סבן, פרשו מחברותם בעירייה, ובעוד ולמלכיאלי נמצא מחליף בדמות אברהם בצלאל, לסבן עדיין לא נמצא מחליף.

המצב השוויוני, 15 חרדים ודתיים מול 15 חילונים וכיסאו הריק של הנציג החמישי בש"ס - לא עושה טוב למאבק השבת שנחשף ב"בחדרי חרדים", ושהגיע לשיא חדש בכינוס וועדת הרבנים עם השר אריה דרעי.

יודגש, כי האפשרות הקרובה למנות את הנציג החמישי תהיה בישיבת המועצה הקרובה, שתתקיים ביום שלישי בעוד שבוע ומחצה. באותו יום אמור להתקיים גם הדיון על אישור התקציב, קלף המיקוח של הנציגות החרדית והדתית נגד ברקת, מה שממחיש את הדד ליין הקצר שנותר לדרעי להחליט על זהות הנציג החמישי שעשוי להכריע את הכף לטובת השבת.

בעקבות כך, מיהר אריה קינג – חבר מועצת העיר, ויחד עם עסקני השבת באו הערב למעונו של האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא באשדוד, שם עדכנו על המאבק שנכנס להליך גבוה, והסבירו כי המינוי של הנציג החמישי קריטי להצלחת המאבק.

אריה קינג אומר ל"בחדרי חרדים" כי "לרבי יקותיאל יש השפעה על ההנהגה הש"סית ועל אריה דרעי שהערב נרתם למאבק בצורה מרשימה. ביקשנו שימשיך לעודד את דרעי, ובעיקר, שיפעל למינוי הנציג שיכריע את הכף לטובת קדושת ירושלים וכבודה של השבת", דברי קינג.

כזכור, קודם לכן הערב אמר דרעי בכינוס רבני הועדה למען השבת כי "אתן הוראה מיידית לנציגים שלנו ללכת בנושא הזה עד הסוף. צריכים לגייס בנושא הזה גם את אגודה ודגל וללכת בנושא הזה כגוש אחד ולהודיע לראש העיר: אם לא תילך איתנו יד ביד בנושא הזה - לא נתמוך בתקציב".

עוד אמר דרעי בכינוס כי "בירושלים יש 13 חברי מועצה חרדיים ועוד נציגים מהדת״ל. בשביל נושא השבת חייבים להתאחד כל הנציגים בירושלים יחד כגוש אחד. אם בירושלים ימשיכו לזלוג בנושא השבת - איך נצליח להילחם בערים כמו תל אביב? כרגע ברקת הוא ראש העיר של כולם וכולם נמצאים בקואליציה. אם החרדים לא יהיו בקואליציה - אין לו קואליציה".
ש רבי יקותיאל אבוחצירא שבת דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד