י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

התכניות של טראמפ ליום הראשון: הבסת דאעש, טיפול בהגירה ואובמה-קר

הנשיא המיועד דונלד טראמפ לא מתכוון להנות מחודש החסד, והוא מגבש סדרה של צווים נשיאותיים כבר ליום הראשון • 'בחדרי חרדים' עם כל התכניות של הנשיא הנבחר, שכבר הספיק להבטיח לישראל שהחל מסוף השבוע הזה - הכל יהיה שונה

דונלד טראמפ, צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ צפוי להיכנס לתפקידו כבר ביום שישי הקרוב, אך על פי הדיווחים הוא לא מתכוון לבזבז זמן - ויחתום על שורת צווים נשיאותיים מיד עם כניסתו לתפקיד.

על פי הדיווחים, מי שצפוי להיות הנשיא ה-45 של ארצות הברית לא מתכוון לנוח על זרי הדפנה - ברשת התקשורת הימנית "פוקס" מעדכנים כי טראמפ גיבש "אג'נדת היום הראשון", שנועדה להחליף את חודש החסד ממנו נהנה כל ממשל חדש, שעסוק בדרך כלל בהתוויית מדיניות בטרם הוא מקבל החלטות מעשיות.

בין הצווים הנשיאותיים עליהם טראמפ מתכוון לחתום מיד עם השבעתו, כך על פי מקורביו, תכנית למאבק בהגירה הבלתי חוקית הקורמת עור וגידים, הכוללת בניית חומה בגבול עם מקסיקו. סגן הנשיא המיועד מייק פנס כבר מקיים בנושא שיחות אינטנסיביות עם ראשי סוכנויות שונות.

זאת ועוד; ביטול שורת הקלות שהעניק אובמה למהגרים לא חוקיים, ביטול תכניות הגירה מיוחדות ואיסור על מחלקת המדינה לקלוט אזרחי מדינות שמוגדרות "מסוכנות לארה"ב", ביטול תכנית ההגירה לפליטים סורים וגירוש מהגרים בעלי עבר פלילי.

טראמפ אף מתכנן לנסות לבטל את רפורמת הבריאות של אובמה - "אובמה קר", והקונגרס אף העביר החלטה עקרונית לבטל אותה. לצד זאת ינסה הנשיא המיועד לאשר שורת פרויקטים לעידוד שוק התעסוקה האמריקני, כפי שהבטיח במהלך הקמפיין.

ויש גם חדשות למזרח התיכון - טראמפ כבר הצהיר כי יכנס את הגנרלים בפנטגון ויורה להם להכין תכנית להבסת דאעש במשך חודש ימים בלבד, זאת כדי למנוע מהארגון לפגוע בעורף האמריקני.

נראה כי כפי שהבטיח טראמפ ב-25 לדצמבר 2016, מיד לאחר החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות, מה-20 בינואר הכל יהיה שונה.
טראמפ הגירה אובמה קר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד