י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הממשלה תתיר לייבא 5,000 עובדים זרים לחברות ההיי-טק

התוכנית באה לתת מענה למחסור הקיים במשק בכוח אדם מיומן לתעשיית ההיי־טק

צילום: אייל טואג
צילום: אייל טואג



הממשלה צפויה לאשר היום את תוכנית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להגדלת כוח האדם המיומן בתעשיות ההיי־טק. עלות התוכנית היא כ–900 מיליון שקל לשש שנים, ומטרתה לשמור על מעמדה של ישראל כמוקד עולמי של מרכזי מו"פ ושל חברות סטארט־אפ.

התוכנית באה לתת מענה למחסור הקיים במשק בכוח אדם מיומן לתעשיית ההיי-טק הן באמצעות שיפור ההון האנושי הקיים בישראל בתחום זה והן באמצעות הבאת עובדים מיומנים מחו"ל. לפי דו"ח של רשות החדשנות מיוני, לתעשיות החדשנות הישראליות יחסרו בעשור הקרוב יותר מ–10,000 מהנדסים ומתכנתים.

בהצעת המחליטים שהונחה על שולחן הממשלה נאמר כי תקציב ההשכלה הגבוהה אמור לגדול, לפי סיכומים עם משרד האוצר, מ–10.5 מיליארד שקל בשנה זו לרמה של כ–12 מיליארד שקל ב–2022. חלק ניכר מהתוספת מיועד לתחום ההיי־טק — להגדלת מספר חברי הסגל והסטודנטים בתחום.

על פי ההחלטה, יגדל מספר המומחים הזרים בתעשיות עתירות הידע בישראל בעד 5,000 איש. המומחים ישתכרו לפחות פעמיים השכר הממוצע במשק. בנוסף, תגובש תוכנית להחזרת ישראלים מחו"ל ולהבאת צעירים יהודים מחו"ל בעלי פוטנציאל להשתלב ככוח בתעשיות ההיי־טק.

כמו כן ייעשו מאמצים למינוף השירות הצבאי של חיילים בעלי פוטנציאל ללימודים במקצועות ההיי־טק. מטה הסייבר יבחן יצירת תוכנית הכשרות חוץ אקדמיות בקרית הסייבר בבאר שבע. תגובש ותופעל החל מהשנה תוכנית שלוש־שנתית לשילוב נשים בתעשיית ההיי־טק — רק 19% מהסטודנטים במקצועות ההיי־טק הם נשים, ורק 26% ממקצועות הליבה בתחום היי־טק מאוישים על ידי נשים — במקביל לתוכניות לשילוב ערבים וחרדים בתעשייה הזאת.
היי־טק סטארט־אפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד