כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גם אחרי הבחירות: נתניהו היה מעורב במגעים למכירת "ידיעות אחרונות" - ללארי אליסון

על פי פרסומים ניסה ראש הממשלה לסייע לנוני מוזס למכור חלקים מ"ידיעות אחרונות" לתאגיד גרמני. מתברר שזה כנראה לא היה הניסיון היחיד • לשכת רה"מ הפנתה לניר חפץ, דוברו האישי של נתניהו, שסירב להגיב

לארי אליסון. צילום: רויטרס
לארי אליסון. צילום: רויטרס



בסוף השבוע פירסם העיתונאי גיא פלג בערוץ 2 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לכאורה לתווך בעסקה למכירת העיתון "ידיעות אחרונות", ככל הנראה לתאגיד גרמני גדול. זה התברר כקבוצת אקסל שפרינגר, התאגיד שקנה לפני למעלה משנתיים את אתר יד2 מידי קבוצת וואלה השייכת לשאול אלוביץ', ידידו של נתניהו, ובכיריו ידועים בקשרים חמים עם ראש הממשלה.

הדבר קרה ב-2014. ל-TheMarker נודע כי שנתיים אחרי אותו ניסיון, נעשה ניסיון נוסף לסייע, והפעם מכיוון ארה"ב. ב-14.6.16 נחשף ב-TheMarker שמו של המשקיע הפוטנציאלי שבחן את עסקת "ידיעות אחרונות" - לארי אליסון, מייסד חברת אורקל, היהודי העשיר בעולם ומספר חמש ברשימת העשירים העולמית.

אליסון, שהונו נאמד ב-43 מיליארד דולר, הגיע לישראל, כך דיווחנו, באוגוסט 2015 לביקור בן ארבעה ימים. הוא הגיע כאורחו של מיליארדר אחר, חיים סבן, לאחר שתרם 9 מיליון דולר לידידי צה"ל בארה"ב, מה שהקנה לו את הזכות לבקר בעיר הבה"דים, באודיטוריום שהוקם בכספו. במהלך אותו ביקור, כך דווח, אמר אליסון שהשקעותיו בישראל קטנות, וכי הוא רוצה להמשיך ולסייע. "תראו לי דרך, ואתמוך יותר", אמר, ועשה.

נוסף על הביקור בדרום ניצל אליסון את הימים בישראל גם לפגישה חשאית עם נוני מוזס, בעליו של "ידיעות אחרונות". מה שלא נכתב אז הוא כי העסקה נרקמה ככל הנראה, בעזרת לשכת ראש הממשלה ונתניהו עצמו. העסקה אמורה היתה לכלול את קניית מניותיהם של שני בעלים: אליעזר פישמן, וג'ודי ניר מוזס, כאשר המו"ל נוני מוזס ממשיך לשמור על השליטה. המגעים נערכו הרבה אחרי הבחירות לכנסת ה-20, שהתקיימו ב-17 במארס 2015.

עצם העלאת שמו של אליסון, שאינו טייקון תקשורת אלא איש היי-טק, ולא נחשב למועמד טבעי לרכוש דווקא עיתון גדול בישראל, גרמה ללא מעט גבות להתרומם. "מאיפה הגיע דווקא הקונה הזה?" שאלו אז לא מעט מקורבים לעיתון. יצוין כי השיחות נשמרו בדיסקרטיות גדולה, ומספר אנשי ההנהלה שידע עליהן היה נמוך מאצבעות כף יד. אליסון סירב בזמנו להגיב, אך לא הכחיש.

באותה כתבה נכתבה גם הפסקה הבאה: "עוד לא ברור מדוע מעוניין איש העסקים אליסון בן ה-68, להיכנס למלחמת טייקונים עם שלדון אידלסון, וכמובן עם משפחת נתניהו". היום התשובה עשויה להיות ברורה מעט יותר.

במהלך החודשים האחרונים ירדה מן הפרק העסקה, שנחשבת למורכבת ולא פשוטה.

פנייה לתגובה מדוברות לשכת ראש הממשלה העלתה הפנייה לניר חפץ, דוברו האישי של רה"מ. על אף מספר פניות, חפץ סירב להגיב.
לארי אליסון ניר חפץ בנימין נתניהו ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד