כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מאבק השבת: ההנהגה הפוליטית - חרדית תזמן את ניר ברקת

משבר השבת בירושלים מגיע אל נקודת רתיחה: ל"בחדרי חרדים" נודע כי שלישיית ההנהגה החרדית - דרעי, ליצמן וגפני, תזמן את רה"ע ברקת לפגישה דחופה ברביעי הקרוב לדון בחילולי השבת בעיר והפרת הסטטוס קוו • סביבת ברקת: "לא ידוע לנו על הפגישה" • פרסום ראשון

ראש העיר ירושלים ניר ברקת (יונתן זינדל, פלאש 90)
ראש העיר ירושלים ניר ברקת (יונתן זינדל, פלאש 90)

מאבק השבת שנחשף ב"בחדרי חרדים": ראשי הסיעות החרדיות - השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני נפגשו הבוקר (ראשון) וסיכמו כי ביום רביעי הקרוב ייפגשו בלשכת דרעי בעניין חילולי השבת המתגברים בירושלים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ההנהגה הפוליטית החרדית מתכוונת לזמן את ראש העיר ניר ברקת לדיון דחוף בנושא חילולי השבת בעיר והפרת הסטטוס קוו המתמשכת. אולם בסביבת ברקת טוענים ל"בחדרי חרדים" כי עד לרגע זה רה״ע לא הוזמן לפגישה המדוברת.

כאמור, השלושה נפגשו הבוקר לפני ישיבת ראשי הקואליציה וסיכמו על הפגישה. מלבד ענייני השבת, גם נושא צביון מרכז העיר נדון ביניהם - זאת בעקבות התפתחות מתחם בילויים בשוק מחנה יהודה.

כזכור, מפגש ראשי הסיעות החרדיות מגיע לאחר שאמש התקיימה פגישה של רבני הוועדה למען השבת בלשכתו של דרעי, שמוביל את המאבק בהוראת האדמו"ר מגור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

בדברים שנשא אמש אמר דרעי כי "בירושלים יש 13 חברי מועצה חרדיים ועוד נציגים מהציבור הדת"ל. בשביל נושא השבת חייבים להתאחד כל הנציגים בירושלים יחד כגוש אחד. אם בירושלים ימשיכו לזלוג בנושא השבת - איך נצליח להילחם בערים כמו תל אביב?" התריע דרעי.

דרעי הוסיף, "כרגע ברקת הוא ראש העיר של כולם וכולם נמצאים בקואליציה. אם החרדים לא יהיו בקואליציה - אין לו קואליציה".

"אני מהצד של ש״ס אתן הוראה מיידית לנציגים שלנו ללכת בנושא הזה עד הסוף. צריכים לגייס בנושא הזה גם את אגודה ודגל וללכת בנושא הזה כגוש אחד ולהודיע לראש העיר: "אם לא תלך איתנו יד ביד בנושא הזה - לא נתמוך בתקציב".

"בנוסף - אם צריך שנשב על זה גם יחד עם ליצמן וגפני. אני מוכן בכל זמן. הנציגים שלי יקבלו הוראה ברורה בנושא. כבוד השבת יותר חשוב מהכל".

"אחרי שגפני וליצמן יתנו הנחיות לנציגים שלהם - אפשרי שניפגש אנחנו ראשי הסיעות יחד עם חברי המועצה החרדיים. הכל צריך להתנהל יחד בצורה מאוחדת ומגובשת", הוסיף דרעי.

מאבק השבת שלישיית ההנהגה הפוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד