כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השריפה בי-ם: כתוצאה מתנור ספירלה ליד המיטה

חקירה ראשונית של השריפה אמש בשכונת שמואל הנביא בירושלים: מממצאי החקירה עולה כי האש נגרמה ע"י תנור ספירלה שהונח בסמוך למיטה עליה שכב הפצוע

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

חקירה ראשונית של השריפה אמש בשכונת שמואל הנביא בירושלים: מממצאי החקירה עולה כי האש נגרמה ע"י תנור ספירלה שהונח בסמוך למיטה עליה שכב הפצוע.

אמש פרצה שריפה בדירה ברחוב משה זקס בשכונת שמואל הנביא בירושלים, בה נפצע קשה אדם כבן 50. הנפגע חולץ על ידי לוחמי האש ופונה במצב קשה מאוד לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מורדם ומונשם וסובל מכוויות בדרגה 3-4 על פני 60% משטח גופו.

צוות חוקרים מכבאות והצלה מחוז ירושלים, בפיקודו של רמ"ד חקירות בתחנה טפסר משנה שמואל תורג'מן, הגיעו למסקנה ראשונית לפיה השריפה החלה ככל הנראה בעקבות התלקחות המיטה עליה שכב הדייר, התלקחות שנגרמה ע"י תנור ספירלה בעל קרינת חום גלויה.

עוד עולה מן החקירה, כי ככל הנראה הונח התנור בסמוך למיטה ולשמיכה בה התכסה הדייר. בשלב מסויים, עקב קרינת החום מהתנור, התלקחו השמיכה והמיטה וכתוצאה מכך נגרמה הפגיעה הקשה לאדם שישן בה באותה עת.


צילום: תיעוד מבצעי מד"א

במדור בטיחות אש של כבאות והצלה מחוז ירושלים, שבים ומזכירים לציבור, כי אין להשתמש באמצעי חימום במרחק של פחות משלושה מטרים מכל אובייקט העלול להתלקח.

בנוסף, ממליצים במדור בטיחות האש שלא להשתמש כלל באמצעי חימום בעלי קרינת חום גלויה (תנורי נפט, ספירלה, מפזרי חום ועוד) אמצעים אלו גורמים כל שנה לנזק רב לרכוש, ולמרבה הצער גם למספר רב של נפגעים.
שריפה כבאות והצלה תנור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד