כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לונדון: צעיר השליך מכלי גז על חרדים תוך קריאות "הייל היטלר"

זעזוע בקהילה החרדית בשכונת סטמפורד-היל בלונדון. צעיר שקרא קריאות נאצה השליך מכלי גז-צחוק לעבר קבוצת חרדים, בהם אישה חרדית שהלכה עם בנה. הצעיר נלכד ויועמד לדין

צילום: יונתן זינדל פלאש90
צילום: יונתן זינדל פלאש90

זעזוע בקהילה החרדית בשכונת סטמפורד-היל בלנדון. צעיר שקרא קריאות נאצה השליך מכלי גז-צחוק לעבר קבוצת חרדים, בהם אישה חרדית שהלכה עם בנה. המקרה אירע בשבוע שעבר כאשר הגב' חיה שטרן הלכה ברחוב ביחד עם בנה בן ה-13 ואחיה, ולצידם חרדים נוספים.

ע"פ הדיווח בעיתון "ג'ואיש כרוניקל", קבוצת צעירים ברכב שחלף בסמוך האטה את מכוניתה, והשליכה מתוך הרכב את מכלי הגז, תוך שהם קוראים קריאות "הייל היטלר, היטלר בדרך אליכם".

בסוף השבוע עצרה המשטרה את פטריק דלייני (19) ואת שני אחיו בני 23 ו-25. בחקירתו הודה דלייני במעשה והודה כי הרקע להשלכת מיכלי הגז הקטנים היו על רקע גזעני. שני אחיו טענו כי לא היו שותפים למעשה וכי רק נכחו בזמן התקרית.

הצעירים הובאו בפני שופט בית המשפט המחוזי, שהאשים את פטריק דלייני בתקיפה על רקע גזעני, והוא יועמד לדין בעוד חודש. שני אחיו שוחררו מחוסר ראיות, אולם השופט הזהיר את השניים מלשהות בחברתם של פושעים.

"הפעם שיחק לכם המזל ויצאתם בלי כלום", אמר השופט "אולם אני מקווה שלמדתם את הלקח ובפעם הבאה לא תמצאו בחברת אנשים המתנהגים באכזריות".

ברי בארד, מראשי ארגון "השומרים" הביע שאט נפש מן המעשה החמור ואמר כי מדובר בהתנהגות חמורה והתגרות באנשים חפים מפשע. "הרשעות על פשעי שנאה אנטישמיים למרבה הצער נדירים מאוד במחוזותינו, וזאת למרות המספר הגדול של התקריות האנטישמיות" אמר בארד. "ארגון השומרים ימשיך לעבוד עם קורבנות האירועים האנטישמיים ועם הרשויות כדי למגר את התופעה, ולהביא את העבריינים לדין".

שלום שטרן, מתנדב ארגון "השומרים" אמר כי מדובר במקרה חריג. "לשמחתנו, במקרה הזה המשטרה לקחה את המקרה לידיה, עצרה את העבריין והוא יועמד לדין. בדרך כלל רוב הצעירים שעוברים בשכונה ומשמיעים קריאות אנטישמיות, מצליחים לצערנו להימלט. אנו מקווים כי תפיסת הצעיר האנטישמי והעמדתו לדין תעביר את המסר לצעירים נוספים" אמר שטרן.


לונדון סטמפורד היל הייל היטלר אנטישמיות גז צחוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד