כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חרדי לא מצביע למפלגת העבודה

לציבור החרדי קל להזדהות עם הימין ולא עם מהשמאל, מהסיבה הפשוטה - מספר ח"כים מהשמאל שנמצאים במחנ"צ גורמים לכך שחרדי לעולם לא יצביע להם // יענקי פרבר עונה למיכל צ'רנוביצקי

כותב השורות
כותב השורות

קראתי את הטור של יו"ר התא החרדי במפלגת העבודה. הטור לטעמי נכתב בצורה מעולה ורהוטה, נהנתי מאד מהניסוח וחשבתי לנכון להגיב.

הציבור החרדי ברובו נוטה לימין, מאז ומעולם. כולם זוכרים את 'נאום השפנים' של הרב שך זצ"ל ששאל בכנס ביד אליהו "במה אתם יהודים", נאום שעורר סערה גדולה אז בחוגי השמאל ועד היום כולם זוכרים את הנאום ומזכירים אותו בכל הזדמנות.

אין זה סוד שהרב שך ומרן הרב עובדיה זצ"ל צידדו בהסכמי שלום בתנאי שזה הסכם בר קיימא, ולא חלילה הסכם שיוביל לשפיכות דמים. לראיה, באוסלו ב' מרן הרב עובדיה זצ"ל לא תמך כי ראה את האסון שחלק א' גרם עם אלפי הרוגים.

נכון שהשמאל של היום הרבה יותר קרוב לדת ומכבד את הדתיים והחרדים מהשמאל של לפני 30 שנה, ונכון שמי שפגע בחרדים בשנים האחרונות היו דווקא אנשי ימין - נתניהו עם הקצבאות, לפיד ופירון עם שלילת תקציבים למוסדות חינוך חרדיים, בנט כשעזר ללפיד ליישם את הרוע שלו וסובב את הסכין בלב החברה החרדית כדי שיכאב יותר.

אבל להם לפחות היו תירוצים למכביר - משיקולים קואליציוניים ועד הישרדות פוליטית. גם בנט וגם לפיד ניסו לשקם את היחסים עם החרדים - בנט הצליח יותר, לפיד הצליח פחות.

עדיין, לציבור החרדי קל להזדהות עם הימין ולא עם מהשמאל, מהסיבה הפשוטה - מספר ח"כים מהשמאל שנמצאים במחנ"צ גורמים לכך שחרדי לעולם לא יצביע להם. איך חרדי יכול להצביע למרב מיכאלי שמפרסמת דברי כפירה ועלבון כלפי הדת? מיכאלי בכל הזדמנות מתריסה כלפי שמיא, מדברת על הבאת ילדים לעולם כנזק בלתי הפיך לאנושות.

חרדי, ולו 'הלייט' ביותר, לא יכול להצביע לאחת כזו. שמעתם אותה פעם איך היא מדברת על הקב"ה? "שומו שמים והזדעזעי ארץ".

ח"כ זוהר בהלול לא מסוגל להוציא מהפה את המילים פיגוע טרור. כמה חרדים נרצחו בפיגועי טרור?

ח"כ סתיו שפיר מגישה חוקים שנוגדים במפורש את תורת ישראל. איך חרדי יכול להצביע לה? שלא לדבר על ציפי לבני שבכל הזדמנות "נכנסת" בחרדים ומסבירה שהם סחטנים. כולם זוכרים את המיליארד שהיא הציעה לחרדים בשביל שיכנסו לממשלה, וכשלא הסכימו סיפרה לכולם ש"אני לא נכנעתי לחרדים".

כל אדם שמגדיר את עצמו חרדי, גם אם הוא חרדי לייט, לא יצביע לעולם עבור מפלגה שבתוכה נמצאים ח"כים שמזלזלים באופן קבוע בכל מה שיקר וקדוש ליהודי.

יש חברי כנסת מהימין שאינם צדיקים גדולים בכל מה שנוגע לדת, אבל הם לא מתגאים בזה בפוסטים ברשתות החברתיות. חלקם מצניעים את זה. כמה ח"כים מהמחנ"צ מתפארים בזלזול שלהם בדת?

כולם זוכרים את יאיר גרבוז שצחק מול כל עם ישראל על "מנשקי המזוזות". מישהו מהמחנ"צ גינה אותו? רק לאחר כמה ימים הם נזכרו לגמגם התנצלות.

חרדי ולו הלייט ביותר מנשק מזוזה בכל פעם שיוצא או נכנס לחדר או לבית. עכשיו רוצים שחרדים יצביעו למפלגה שחלק מחבריה מתפארים בזה שהם מלגלגים על מנהגים דתיים?

למפלגת העבודה יש עוד הרבה עבודה ובדק בית לפני שהיא חולמת שחרדים יצביעו לה. קודם שתציב חרדי אמיתי (אם היא תמצא) במקום ריאלי שייצג את החרדי העובד והמשרת בצה"ל, ואז אולי יהיה לה סיכוי. עד אז, חרדים לעולם לא יצביעו למפלגת העבודה.
חיים ולדר ימין שמאל מיכל צ'רנוביצקי התא החרדי בעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד