כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו: המאבק החילוני-חרדי חוזר לבית שמש?

תושבים חילונים בבית שמש, יחד עם יו"ר הליכוד בעיר שלום אדרי, הגיעו לשכונת בר אילן והורידו את עמודי העירוב שהוצבו בשכונה. חבר המועצה ישראל סילברסטין שהיה במקום מחה על המעשה • צפו

צפו: המאבק החילוני-חרדי חוזר לבית שמש?
בית שמש. מאבק על העירוב

 

תושבים חילונים משולהבים הגיעו אחר הצהריים (ראשון) לשכונת בר אילן בבית שמש, יחד עם חברי מועצת העיר השותפים בקואליציה העירונית ובראשם יו"ר הליכוד בעיר שלום אדרי, והורידו את עמודי העירוב המהודר שהוצבו בשכונה.

ישראל סילברסטין, יו"ר סיעת דגל התורה בעיר, אשר היה היחיד מבין חברי העירייה החרדים שנכח במקום, הביע זעזוע על הפרובוקציה החמורה שנעשתה על ידי חברים מהקואליציה מטעם הליכוד אשר ליוו קבוצה משולהבת של מסיתים מהעיר הוותיקה.



"יש מאבק על השבת בירושלים, אבל גם כאן בבית שמש אשר בראשה עומד אדם חרדי, המסיתים מצליחים להרים ראש" אמר סילברסטין. "מדובר על עמודים שנמצאים במקום במשך קרוב לעשור ולא הפריעו לאיש עד שהגיעו המסיתים והמוסתים לבצע את זממם".

לאחר פניית המרא דאתרא, הגר"נ קופשיץ, ורב השכונה הגר"ש פרטיג, אמש לראש העיר משה אבוטבול, קרא האחרון להרגיע את הרוחות ולדון בעניין בדרכי שלום.

מייסד הקהילה בשכונת בר אילן וראש ישיבת איילת השחר, הרב אברהם ישעיהו פישר, אומר ל"בחדרי חרדים": "זאת קהילה שבנינו בעשר אצבעות. החיים כאן הם על מי מנוחות, הכל טוב. יש צרכי קהילה מלאים ליותר ממאה משפחות האברכים המתגוררות במקום. באים כמה אנשים מחרחרי ריב ומדון שלא קשורים למקום ומתגוררים באזור מרוחק מכאן, ובשביל כותרת מסכנה מלבים את כל השכונה?".

לדברי הרב, "הם מנצלים את רפיסותו הטוטאלית של ראש העיר ולצורך כך הרסו, שברו וניתצו את חומות הקדושה, את האהבה, האחווה והשקט שאפיינו תדיר את המקום. הלב שבור לרסיסים, זו מכה הכי מזעזעת שיכולה להיות".

הרב הוסיף, "העמודים הללו עומדים קרוב לעשור ללא מפריע, למה? למה להחריב? אני בטוח שיתנו על זה את הדין המזיקים בידיים ואלו שלא נמנעו ולא עשו מספיק בשביל למנוע את החרפה הזו מעלינו. קדושת השבת תגן עלינו ותדרוש את חרפתה מדורשי רעתה. אני רוצה להודות לנציגנו בעירייה יו"ר סיעת דגל התורה הרב ישראל סילברסטין המנהל מאבק חסר פשרות למען תוסר החרפה ממקומנו".

יש לציין כי הסערה קמה בעקבות הרחבת העירוב של העדה החרדית, מהשכונה החרדית הסמוכה. בשבוע האחרון הוקם העירוב של העדה החרדית, מה שהביא לזעם מצידם של החילונים, וכשבאו להרוס את העירוב של העדה החרדית, פגעו גם בעירוב של המועצה דתית וגם בעירוב של העדה החרדית.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "ראש העיר הרב משה אבוטבול כדרכו מאז ומתמיד פועל להביא לרגיעה ביחסים הרגישים בעיר המורכבת מאוכלוסיות שונות ומגוונות וביקש מהצדדים להגיע להידברות ולהסכמות. בימים הקרובים תוקם ועדה שתשב עם הצדדים במטרה להגיע להבנות ולמנוע מחלוקת".

בית שמש מאבק חילוני חרדי עירוב שלום אדרי ישראל סילברסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד