י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נהגתם במהירות מופרזת או עברתם באור אדום? בקרוב תשלמו הרבה יותר

לפי נוסח הצו עליו חתום שר התחבורה, ישראל כ"ץ, יושת קנס של 1,000 על רוכבי אופניים חשמליים שטרם מלאו להם 16 שנים • הקנס בגין רכיבה על המדרכה יעלה מ-100 שקל ל-250 שקל • השוטרים כבר אורבים לרוכבים בנקודות בהן אין שבילי אופניים

משטרת התנועה. צילום: משה שי, פלאש 90
משטרת התנועה. צילום: משה שי, פלאש 90





הקנסות על עבירות תנועה צפויים להתייקר בצורה דרמטית – כך עולה מנוסח לתיקון צו התעבורה שהעביר משרד התחבורה לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

הצו החדש, עליו חתום שר התחבורה, ישראל כ"ץ, מציע להעלות ב-50% את הקנס על עבירות מעבר ברמזור אדום ונהיגה במהירות מופרזת של יותר מ-30 קמ"ש בדרך עירונית או יותר מ-40 קמ"ש בדרך בין עירונית. הקנס החדש על עבירות אלה יעמוד על 1,500 שקל.

לפי ההסברים שצורפו להצעה, "מדרגת הקנס החדשה נועדה לעבירות חמורות ומסוכנות אך שלפי טיבן עדין מתאימות להיאכף כעבירות קנס". זאת, משום ש"תדירותן הגבוהה יחסית איננה מאפשרת לכלול אותן בגדר עבירות הזמנה לדין", בין היתר בגלל העומס הרב בבתי המשפט לתעבורה.

נוסף על כך, מוצע לקבוע לראשונה קנס על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל המותר בחוק (גיל 16). הקנס יעמוד על 1,000 שקל. כמו כן, תוחמר הענישה על עבירות שונות של רוכבי אופניים חשמליים, רכיבה על המדרכה ורכיבה שלא בימין הכביש, מקנס של 100 שקל ל-250 שקל. זאת, "בשל הסיכון המיוחד הנשקף מהכלי", כך על פי ההסברים שצורפו לנוסח הצו.

בתקופה האחרונה החלה משטרת התנועה לארוב לרוכבי אופניים חשמליים בתל אביב, בנקודות בהן אין שבילי אופניים, למשל בסמוך למגדלי עזריאלי. השוטרים מחלקים קנסות לרוכבים על המדרכה, למרות שרכיבה על הכביש הסואן בדרך השלום מסכנת את הרוכבים ואת נהגי המכוניות.

בחזרה למכוניות, נהג שייתפס נוסע ברכב שרישיונו אינו בתוקף ייקנס ב-1,000 שקל. במקרה הפוך, בו רישיון הרכב בתוקף אבל רישיון הנהיגה פקע – יושת על הנהג קנס של 750 שקל. עד כה זומנו לדין הנהגים שנסעו ללא רישיון.


הקנסות החדשים

עבירה חדשה שנקבעה בנוסח היא אי מתן זכות קדימה להולך רגל כשרכב אחר נתן זכות קדימה. בעבור כך ייקנס הנהג ב-250 שקל.

עוד מציע הצו להסמיך את הפקחים ברשויות המקומיות לאכוף שתי עבירות "העמדת רכב" שהיו עד כה בסמכות בלעדית של המשטרה: חובת סימון רכב שהיה הכרח להשאירו עומד בצד הדרך ואיסור חנייה בדרך של רכב שרישיונו לא בתוקף.

כמו כן, מוצע להוריד את הרף שמאפשר החוק לעומס יתר ברכב מסחרי. כעת, מעומס יתר של 15% ומעלה, במקום 25%, העבירה תגרור הזמנה לדין, לרבות הסמכויות לפסול את רישיון הנהיגה ולהשבית רכב לפי התוספת השביעית לפקודה.
מהירות מופרזת אור אדום ישראל כץ אופניים חשמליים עבירות תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד