כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ציטוטים חדשים מפגישות ביבי-נוני; דיווח: ניסו להשפיע על דרעי

"ערוץ 2" דיווח כי ראש הממשלה ניסה לתווך בין אנשי עסקים למו"ל ידיעות אחרונות כדי שאלו ישקיעו בעיתון. בנוסף, נחשפו ציטוטים חדשים מפגישות ביבי-נוני • ערוץ 10: בכירי ידיעות ניסו להשפיע על דרעי • כל הפרטים

אריה דרעי ( Alex Kolomoisky/POOL)
אריה דרעי ( Alex Kolomoisky/POOL)

"ערוץ 2" חושף הערב (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לתווך בין אנשי עסקים למו"ל ידיעות אחרונות כדי שאלו ישקיעו בעיתון בתמורה לסיקור חיובי. כך חושדים כעת החוקרים.

על פי הדיווח, איש העסקים ארנון מילצ'ן תיווך בין המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, המככב ב"פרשה 1000", פרשת טובות ההנאה, לבין נוני מוזס. בנוסף, נתניהו תיווך גם במכירות "ידיעות אחרונות" לקונצרן הגרמני אקסל שפרינגר. על פי הדיווח, ראש הממשלה שוחח עם יו"ר הקונצרן מתיאס דופנר ואמר לו ש"חשוב שיקנה את העיתון". נתניהו גם תיווך בין לארי אליסון, הבעלים של חברת "אורקל", והפגיש אותו עם נוני מוזס בניסיון לגרום לו לרכוש את "ידיעות אחרונות".

במקביל, העיתונאי גיא פלג חשף הערב ציטוטים נוספים מהפגישות בין נתניהו למוזס. על פי הדיווח, השניים דנו כיצד להעביר מידע מלשכת ראש הממשלה לאנשי העיתון לפני ירידתו לדפוס ואף נראה כי בין השניים נסגר לכאורה דיל דומה לפני בחירות 09'.

מוזס: "בהנחה שאנחנו מסכמים את הדברים, אתה חייב לשחרר מישהו שידבר עם רון (רון ירון, עורך "ידיעות אחרונות") את מי שאתה רוצה. אתה חודשים לא נותן את זה.

נתניהו: "ניר חפץ יוכל לדבר איתו?".

מוזס: "לא. ניר רצה לעשות שני דברים, הוא רצה לעבוד אצלך ולהיות עורך 'ידיעות'. אז אני לא רוצה...ניר מדבר איתו בשוטף אבל הוא לא יסמוך על ניר. העניין הוא שב-22:30 בלילה אני לשמחתי הולך לישון. בשוטף יש דברים. הדגשים החשובים שלך, הוא צריך להיות בקשר עם שני אנשים".

נתניהו: "זה לא 22:00 בלילה".

מוזס: "הוא צריך לדבר עם שני אנשים, עם רון ועם ערן (טיפנברון, לשעבר עורך ynet)".

נתניהו: "עם ערן ניר (חפץ) לא יכול לדבר? עדיף שלא?".

מוזס: "יש משקעים, יש עבר, הוא היה עורך 'שבעה ימים' ורצה להיות עורך 'ידיעות'. הוא מעורבב. ynet זה פחות בעיה, זה במשך היום. זה יותר קל. אם יש דברים דחופים אתה יכול לדבר איתי במשך היום, במהלך היום שיהיה בקשר עם רון. תראה ביבי, אנחנו צריכים לעשות הכול מהר כי אני צריך להזיז את הספינה. אני אומר לרון ביום ראשון".

נתניהו: "אבל תסובב את הספינה".

מוזס: "אני אומר לרון ביום ראשון שידברו איתו, זו ההתחלה. היו כמה דברים קטנים אחד או שניים שהוא ביקש וזה קרה. ביבי, יש בחירות עוד שלושה וחצי חודשים. יהיו מיליון אלמנטים עליך. ניהלנו את זה ב-2009, אתה שכחת אולי".

נתניהו: "לא שכחתי בכלל".

מוזס: "נוהל אינטיליגנטי, טוב והיינו לכאורה באותו מצב. כבר היינו בסרט הזה, עשינו את זה. זאת מערכת בחירות רביעית שלנו, לא שלישית, רביעית. 96, 99, 2009 ועכשיו".

בתוך כך, מוזס נחקר היום במשך 8 שעות בלהב 433. על פי דיווח בערוץ 10, מוזס טען בחקירתו כי לא התכוון לדברים שאמר לנתניהו אלא רק ניסה להזיז אותו בעמדתו בנושא ישראל היום.

במקביל, בערוץ 10 דווח כי בכירים בידיעות אחרונות פנו לפני הבחירות האחרונות ליו"ר ש"ס אריה דרעי במטרה לשנות את רשימת המפלגה לכנסת ולצרף למקום ריאלי ברשימה את משה שמעוני, המקורב להנהלת העיתון.

שמעוני, ראש הקמפוס הירושלמי של המרכז האקדמי אונו, נחשב כאמור למקורב להנהלת ידיעות אחרונות. על פי הדיווח, דרעי סרב לבקשה. כמה חודשים לאחר מכן מונה שמעוני לראש מועצת רשות התעסוקה במשרד הכלכלה בתמיכת השר דאז דרעי. על פי הדיווח, לאחר המינוי המשיך הסיקור החיובי של שמעוני בקבוצת ידיעות.

בידיעות אחרונות לא הגיבו. דרעי מסר לחדשות 10 כי אינו זוכר את האירוע.
אריה דרעי בנימין נתניהו נוני מוזס ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד