י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חבר המועצת: "צריכים לצאת רבבות להפגין - מסכנים את ארץ ישראל"

בסיום שיעורו השבועי בבית הכנסת 'יחווה דעת' התייחס חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, למאבק השבת בירושלים, שהולך ומגיע לנקודת אל-חזור: "צריך שיבואו רבבות ויזעקו על קדושת השבת. את הכותל רוצים לקחת לנו וגם את השבת"

הגאון רבי דוד יוסף. צילום: יעקב כהן
הגאון רבי דוד יוסף. צילום: יעקב כהן

בסיום שיעורו השבועי בבית הכנסת 'יחווה דעת' בירושלים התייחס הערב (ראשון) חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, לחילולי השבת בבירה, כשפי שנחשפו והובאו בהרחבה ב'בחדרי חרדים'.

"אני רוצה לעורר את הציבור, אני חושב שאתם יודעים שיש בירושלים חילולי שבת" אמר הרב. "כשקמה המדינה היו הרבה מאבקים בין הדתיים לחילונים וכאב לראות שרומסים את שבת קודש בפהרסיה. באו החילונים ואמרו 'סטטוס קוו' - נשמור את המצב קיים.



"אבל היום לצערנו בתל אביב הם נאבקים ונלחמים. העירייה נלחמת למען חילולי שבת. גם בירושלים זה כך ויש הבדל למי שסתם מכעיס את המלך או נכנס למלך לתוך הארמון ומכעיס אותו".

הגר"ד יוסף התייחס לנתונים שהובאו ב"בחדרי חרדים" על החרבת הסטטוס קוו של ניר ברקת עם כמות העסקים שנפתחו בזמנו במרכז העיר: "אומרים שבמרכז העיר יש 70 בתי עסק פתוחים בשבת והחוצפה הולכת ומתגברת. והרי אנחנו רוב בירושלים, הרוב שומרי מצוות, אנחנו לא יכולים להכריח אותם מה לעשות בבית".

"כולם מדברים על שטחים, אבל האנשים האלו מסכנים את ארץ ישראל. הקב"ה אמר 'ולא תקיא אתכם הארץ'. אם אנחנו חס ושלום הולכים נגד התורה אנחנו מאבדים את הזכות של התורה בארץ ישראל, אלו שמחללים שבת בפהרסיה, בעיר הקודש ירושלים, מסכנים את הארץ".

הגר"ד יוסף זעק מקירות ליבו: "אני לא זוכר דבר כזה דבר שבתי עסק היו פתוחים במרכז העיר.
כל אחד צריך לתת את דעתו שזה ייפסק. צריכים לארגן הפגנות גדולות. לא ייתכן שבפלטרין של מלך יעשו כאלו דברים. צריך שיבואו רבבות ויזעקו על קדושת השבת. כל הזמן מכרסמים - את הכותל רוצים לקחת לנו וגם את השבת, לכן צריך לצאת להפגין באלפים ורבבות".
הרב דוד יוסף חבר המועצת חילולי השבת מאבק השבת הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד