ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מאבק השבת: רבני 'דגל התורה' יתכנסו הערב עם נציגי הסיעה בירושלים

הפעם זה שונה - לאחר פגישתו של השר דרעי עם חברי הועדה למען השבת, ייפגשו רבני 'דגל התורה' עם נציגי הסיעה במועצת העיר כדי להחליט על הצעדים הבאים במלחמה נגד חילולי השבת בירושלים • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

נציגי דגל התורה בעיריית ירושלים
נציגי דגל התורה בעיריית ירושלים

'דגל התורה' מצטרפת למאבק על קדושת השבת בכל הכוח והעוצמה: לאחר שבמוצ"ש קיים שר הפנים אריה דרעי אסיפה עם רבני הועדה למען השבת, הערב (שני) תתכנס ועדת הרבנים של "דגל התורה" בירושלים, בראשותם של ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק והגאון רבי יוסף אפרתי לאסיפה יחד עם נציגי הסיעה בירושלים.

הצטרפותה של 'דגל התורה' למאבק באה לאחר שלדברי נציגיה נרשמה הפרת התחייבות בוטה שקיבלו רבני 'דגל התורה' מראש העיר ניר ברקת, לפיה הוא ידאג לשמירת הסטטוס קוו בבירה. התחייבות זו נסתרת עם פרסומה של רשימת העסקים מחללי השבת שהופיעה ב"בחדרי חרדים" בפרסום ראשון, כשהתברר כי הרשימה כוללת עסקים שנפתחו בתקופה האמורה, כולל בשבועות האחרונים, למרות הסיכום.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי כבר ביום שישי, שוחח הגאון רבי דוד כהן עם השר אריה דרעי ואמר לו כי הוא מעניק לו גיבוי מלא במאבק על קדושת השבת. כזכור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", הגאון רבי דוד כהן, אמר לתלמידיו בשבוע שעבר כי שוחח עם הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק וסוכם שהמאבק על השבת יהיה בכל הכוח. "על שמירת בירושלים יהיה מאבק בכל הכוח וללא פשרות" אמר ראש הישיבה למקורביו, "אבל בשביל להצליח במאבק חייבים איחוד כוחות של כל הסיעות החרדיות".

אתמול נחשף ב"בחדרי חרדים" כי ראשי הסיעות החרדיות - השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני נפגשו וסיכמו כי ביום רביעי הקרוב ייפגשו בלשכת דרעי בעניין חילולי השבת המתגברים בירושלים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ההנהגה הפוליטית החרדית מתכוונת לזמן את ראש העיר ניר ברקת לדיון דחוף בנושא חילולי השבת בעיר והפרת הסטטוס קוו המתמשכת. אולם בסביבת ברקת טוענים ל"בחדרי חרדים" כי עד לרגע זה רה״ע לא הוזמן לפגישה המדוברת.

בשיחה עם "יתד נאמן" אומר ח"כ גפני כי "סוכם ללכת יחד כל הנציגים שאכפת להם נושא שבת קודש, להתאחד בדרישה נחרצת להפסיק את התופעה המזעזעת של הפירצה בסטטוס-קוו בנושאי חילולי השבת בירושלים. אני מקווה, כפי שסיכמנו היום, כך יהיה גם בפגישה ביום רביעי, נבוא בעמדה אחידה וחד משמעית שאינה מתפשרת".

כזכור, הנתונים המלאים כפי שנחשפו ב"בחדרי חרדים", מדברים על 100 עסקים שפתוחים מדי שבת במרכז העיר, כש-77 מהם נפתחו בתקופת כהונתו של ברקת. בינתיים, העירייה גוררת רגליים ואינה אוכפת את הסטטוס קוו', אולם, האחדות כעת בין האדמו"ר מגור, חכם שלום כהן ורבני 'דגל התורה', מוכיחה כי אפשר והפעם המאבק יבשיל לכדי מהלך שיחייב את העירייה לפעול ולאכוף את הסטטוס קוו.
שבת דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד