י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

חשיפה: הרשימה שריסקה את היחסים של ברקת עם רבני 'דגל התורה'

אחרי שחשף את רשימת העסקים שנפתחו בשבת בתקופת כהונתו של ברקת, חושף הבוקר 'בחדרי חרדים' את הרשימה החמורה שהונחה בפני רבני 'דגל התורה' בירושלים - שהביאה למשבר החמור מול ברקת, למרות ההבנות שהושגו מולו • כל הפרטים

ברקת, צילום: פלאש90
ברקת, צילום: פלאש90

הצטרפותה של 'דגל התורה' למאבק על קדושת השבת בירושלים, מגיעה על אף היציבות שנרשמה בחודשים האחרונים ביחסים בין הסיעה לראש העיר ניר ברקת, ולמרות קיומו של הצוות הסודי שנחשף בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים' - שמטרתו לכבות שריפות בין ברקת לחרדים.

'בחדרי חרדים' חושף כי רשימה חדשה של עסקים שנפתחו בשבת בחודשים האחרונים היא זו שהכריעה את הכף והובילה את רבני 'דגל התורה' - ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, הגר"ב סולוביציק והגר"י אפרתי, להצטרף באופן רשמי למאבק חסר הפשרות בירושלים.

מהרשימה החדשה שהוצגה בפני הרבנים מתברר כי גם לאחר אותה פגישה לילית שהתקיימה בין רבני הסיעה לבין ברקת, הופר הסטטוס קוו באופן בוטה ונפתחו בתי עסק נוספים בשבת בניגוד לחוק. בעקבות כך קבעו הרבנים כי ברקת הפר את ההסכם עמם, ואין מנוס אלא לצאת למאבק שיש בו איום ממשי על שלימות הקואליציה הירושלמית.

ברשימת העסקים שנפתחו בשבת בירושלים בחצי שנה האחרונה, שהונחה על שולחנם של רבני 'דגל התורה', ניתן למצוא את מועדון טיפוס אלישר, סופר מרקט בשמאי 6, קוהינור בשמאי 13, מרפאת שיניים בבארי 5, מעדניית דלי בינאי 3, חצי תוכי בהורקנוס 3, סופר מרקט בבן הלל 15, המבורגר ברחוב דרום, מכון קוסמטיקה וקעקועים ברחוב ינאי 1 ומסעדה אתיופית בהלני המלכה 1 שנפתחה בשבת האחרונה.

העובדה המרכזית שהובאה לידי הרבנים ושברה את שארית האמון היא רשימה חמורה שנחשפת זה עתה בפרסום ראשון, בה מופיע ריכוז של יוזמות עירוניות שנערכות תוך חילול השבת והפרת הסטטוס קוו. ובשונה מסגירת העסקים - את אותן יוזמות עירוניות בשבת ניתן להפסיק במידי.

בעקבות כך, ייפגשו הערב רבני הסיעה בירושלים עם חברי המועצה בביתו של הגר"ד כהן, בכדי לדון על אופי המאבק מול ראש העיר ועל דרכי הפעולה להצלת השבת בבירה.


ברקת דגל התורה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד