י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב גרוסמן יצא לדבר עם סרבן הגט בן הנגיד החסידי

הרב יצחק דוד גרוסמן יצא לאחרונה לארה"ב כדי לשכנע את סרבן הגט שאביו הנגיד החסידי מעוכב בארץ זמן רב • הרב לבג"ץ: "מבחינתו שאביו יישאר בארץ 150 שנה"

הרב גרוסמן, צילום: איציק בלניצקי
הרב גרוסמן, צילום: איציק בלניצקי

בג"ץ ידון היום בעתירה שהגיש נגיד חסידי על כך שבית הדין שלח אותו ל-30 ימי מאסר בפועל, לאחר שלדבריהם הוא האחראי על כך שבני אינו רוצה לתת גט לאשתו.

מדובר בבני זוג חרדים נישאו לפני 19 שנה והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני כעשור הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל. במהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה ובגינו היא נשארה נכה ומוגבלת עד היום. הבעל שב לארה"ב ומאז הוא מעגן את אשתו ומסרב לתת לה גט, חרף פסק דינו של בית הדין הרבני בתל אביב.

מחקירה של אגף העגונות בבתי הדין הרבניים עלה כי אב הבעל המעגן, איש עסקים עשיר הידוע כתורם גדול מהמגזר החרדי והחסידי, יחד עם אשתו עומדים מאחורי העיגון. כאשר הגיעו הוריו לישראל, זימן אותם בית הדין הרבני למתן עדות ואף הוציא כנגדם צו עיכוב יציאה מהארץ עד למיצוי העדות. זו כשלעצמה הייתה החלטה תקדימית, שכן לראשונה בתולדות בתי הדין הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד הורי הבעל המעגן – ולא כנגדו.

לאחר סדרה ארוכה של דיונים פרסם בית הדין פסק דין ארוך ומנומק לפיו נקבע כי אביו של הבעל "הוא העומד באופן מרכזי ואקטיבי מאחורי עיגון כלתו על ידי סרבנות בנו. ברצותו יאריך את עיגונה ואם ירצה יקצרה – ועל כן יש להטיל עליו סנקציה ראויה והולמת". וכך הושת עליו מאסר למשך 30 יום. האב ערער לבית הדין הרבני הגדול אך הערר נדחה.

לדברי האב, אין לו השפעה על בנו ולכן אי אפשר להענישו או להחזיקו כבן ערובה לגט של בנו. האב גייס את הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה הראשי של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, ושלח אותו לבנו בארה"ב על מנת לשכנעו להעניק גט לאשתו. הרב גרוסמן פנה במכתב לשופטי בג"צ לקראת הדיון היום, שם כתב כי הבן הכחיש כל קשר למשפחתו, סירב לתת את הגט ואמר כי מבחינתו שאביו "יישאר בארץ 150 שנה".

"השקעתי כוחות עצומים כדי להשפיע עליו שייתן גט לאשתו, לצערי הרב ללא הצלחה", כתב הרב גרוסמן לבית המשפט העליון במכתב שפרסם יקי אדמקר בוואלה. "הבן מתנה את התהליך בכך שהילדים יהיו עמו בקשר". גרוסמן הוסיף כי לדברי הבעל, "האבא, האחים והאחיות ניתקו אתו קשר בגלל שהוא מסרב לתת גט ואינם מוכנים שישתתף בשמחתם. עם כל זה הוא מתעקש לא לתת גט עד שיסתדרו איתו בדברים שהוא רוצה". לסיום מוסיף הרב גרוסמן: "עד כמה שנראה לי, האב באמת עושה כל מאמץ כדי שהבן ייתן גט".

לפני כחצי שנה הבהיר היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט את עמדתו העקרונית, ולפיה קיים אינטרס ציבורי משמעותי במתן כלים להתמודדות עם מצוקתן הגדולה של עגונות, ועם הפגיעה הקשה בחירותן ובכבודן.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אשר אימץ את המלצת פרקליט המדינה, היא כי בנסיבות המתאימות, יש מקום לבחון גם הפעלת כלים פליליים לשם כך. בהתאם לעמדה זאת, ולאחר בחינת הדברים כאמור, הנחה היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למקרה האמור. ההנחיה לחקור את המקרה במישור הפלילי הועברה לטיפול משטרת ישראל, באמצעות פרקליטות המדינה.
הרב גרוסמן סרבן הגט הנגיד החסידי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד