י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"שכבתי מיואשת בין השיחים ונתתי לכלבים להתנפל עלי"

נערה כבת 15 וחצי הותקפה בערב שבת בבית שמש על ידי חבורת כלבים • בין זריקה במשרד הבריאות לבין הזמנה לטיפול פסיכולוגי, הוריה מקווים שעיריית בית שמש תעשה סוף לאימת הכלבים בעיר • מעקב 'בחדרי חרדים'

"שכבתי מיואשת בין השיחים ונתתי לכלבים להתנפל עלי"



לפני כשבוע וחצי הבאנו ב'לובי נשי-בחדרי חרדים' את סיפורם של תושבי רמת בית שמש החיים בצל איום מתמשך של כלבי בר המשוטטים בעירם כבתוך ביתם ממש. העירייה, כך לדברי התושבים, אינה מתייחסת לטענותיהם ברצינות והכלבים המסוכנים הולכים ומתרבים.

המקרה הראשון שהגיע השבוע ל'בחדרי חרדים' הוא סיפורה של אביה אמסלם בת החמש עשרה וחצי, מרמת בית שמש א'. המקרה אירע בעת שאביה חזרה לביתה ביום שישי בלילה: "ראיתי כלב לבן קטן", היא משחזרת. "נתתי צעקה והוא ברח. אחרי שתי דקות ראיתי בערך 7 כלבים שרצים לכיווני כלבים זאבים ענקיים כאלה, רצו כמו סוסים. לא ידעתי מה לעשות ולאן לברוח אז הלכתי לשיחים. הם באו לשיחים אחריי", היא ממשיכה ומתארת כיצד שני כלבים התנפלו עליה בעוד האחרים עומדים בצד ונובחים. בשני איברי גוף יש לה חורים של נשיכות. היא ניסתה להשתחרר מהם אך הם תפסו אותה ברגליה והפילו אותה, "עד שהתייאשתי ונתתי להם ליפול עליי ואז הם פשוט עזבו אותי ונתנו לי ללכת". היא אומרת.

בשיחה עם אמה של אביה, מיכל אמסלם, היא מתארת את הנזק הפיזי והנפשי שחוותה בתה ושטרם יצאה ממנו. "הם פשוט קרעו את הבגדים שלגופה ונגסו בבשרה", היא מתארת בקול רועד. את השיחה היא מקיימת בעודה ממתינה עם בתה בתור לקבל חיסון במשרד הבריאות. "אין לי מושג איך היא הגיעה הביתה באותו ערב, היה לה פשוט נס. מיד הזמנו אמבולנס ונסענו איתה לבית חולים. היא זקוקה לעוד ארבעה סטים של זריקות, וכל פעם זה לעלות לירושלים לקבל את הזריקה במשרד הבריאות", היא מתארת. הנזק לא מסתיים פה. "מי ישלם על הנזק הנפשי שעובר על אביה? היא מתעוררת באמצע הלילה מסויטת, כל מעיל על כיסא בחדר נראה לה פתאום כמו כלב. חברה שרצה מאחוריה בבית הספר, 'זכתה' למטר צעקות בהלה מהבת שלי, שכל דבר מפחיד אותה עכשיו".

"איך אמא יכולה להיות רגועה כשהבת שלה שוכבת פצועה ומתארת את הרגע שבו שכבה בין השיחים ונתנה לכלבים לעשות בה כרצונם כי כבר לא היה לה כח להתנגד"? היא שואלת וקולה כואב.

מהעירייה, כך היא מספרת, לא קיבלה מענה הולם. "הלוכד אמר לי שאין לו רשות להרדים את הכלבים אם אין לידו וטרינרית", היא מספרת. "מה עוד צריך לקרות כדי שבעירייה יטפלו בתופעה המסוכנת הזאת"?

לדבריה של אמסלם, המוקדנית ב-106 צעקה עליה כשהתקשרה לבקש מענה והיתה נסערת. "אני צועקת כי אני אמא לילדה שנפצעה פיזית ונפשית. כל נביחה בזמן שהילדים מחוץ לבית מקפיצה אותנו – החיים שלנו מלאי פחד. והיא צועקת עלי?"
לדבריה, היא לא מתפלאת. "אין זו הפעם הראשונה שהמוקד מתייחסת בחוסר רצינות בולט לפניות. כשהתקשרתי לבקש תחנה מסודרת על הרחוב, במקום ציון התחנה המסוכן שבו יכולה להתרחש סכנה – התעלמו ממני. כשהתקשרתי לבקש שפחי מחזורית לא יהיו בפתח הבניין – התעלמו ממני, אבל לא חשבתי שיתעלמו גם ממקרים של סכנת חיים של ממש", היא אומרת נסערת.

"השיחות במוקד 106 מוקלטות לצורך בקרת השירות? קודם שיתנו שירות", אומרת מיכל בכאב. "אנחנו התושבים פשוט לא מעניינים אף אחד בעירייה".


תופעת הכלבים, כאמור, מזמן לא הפכה לסכנה לילית, או חד פעמית. היא קבועה ובכל שעות היום. גם אמסלם מתארת פעמים שירדה לזרוק זבל והגיעו לעברה כלבים.

הפוסט הבא פורסם על ידי תושבי העיר שנתקלו במקרה של תקיפת כלבים, ומתחננים לתושבים: "שילדים לא יילכו לגבעות ללא השגחת מבוגר".

בפוסט מתארים התושבים את הרגע בו הגיעו לסוף שביל עפר באזור ירדן/דולב בשעה 16:15, לפניהם הלך ילד שלאחר מכן סיפר להם שהוא בן 12. הם שמעו את נביחות הכלבים וראו את הילד נופל. "הוא קם על רגליו ורץ לעברנו בוכה. ראינו שלושה כלבי פרא, אולי אלו אותם שלבים שהשליטו פחד במשך חודשים על תושבי דולב", הם כתבו. הילד סיפר כי הם נשכו אותו ברגליו לפחות 5 או 6 פעמים "הוא כמעט התעלף מרוב כאב ופחד. כשהתחלנו ללוות אותו הכלבים הופיעו שוב. צעקנו לעברם וזרקנו אבנים עד שהם סוף סוף נסוגו". את הילד לקחו לביתו, וגם הוא יצטרך לקבל זריקות נגד כלבת.

"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היינו שם כשהותקף".

כותבי הפוסט מספרים כי על הגבעה המדוברת עולים הרבה ילדים חרדים בשבתות ולפעמים גם בקבוצות קטנות או לבד, והדבר הפך למסוכן מאוד.



מהעירייה נמסר בתגובה:

"העירייה משקיעה מאמצים מרובים במיגור תופעת הכלבים המשוטטים בשכונות החדשות הגובלות בשטח הררי פתוח.

תוך התחשבות במגבלות החוקיות והנחיות משרד החקלאות האוסרות שימוש ברעל אלא אך ורק בחומר הרדמה וכן אוסרות להרדים בשעות הלילה שאז עיקר זמן הפעילות של הכלבים המשוטטים, אלא אך ורק בשעות היום.

כמו כן רק לוטרינרים יש רישיון לירות באקדח ההרדמה ולוכדי הכלבים נאלצים להמתין ורק לאחר ההרדמה רשאים ללכוד את הכלבים המורדמים.

בחודשים האחרונים קלטה העירייה קלטה העירייה תקנים נוספים בוטרינריה העירונית ובימים הקרובים אף יגיע רכב חדש עם ציוד מתקדם ללכידת הכלבים המשוטטים.

יצוין כי רוב הכלבים המשוטטים כבר נלכדו ע"י העירייה בשבועות האחרונים, ושאר הכלבים ילכדו בעז"ה בשבועות הקרובים.

נודה לתושבים בשכונות אלו על שיתוף הפעולה בהשלכת האשפה לתוך המכלים, ובהקפדה לא להשאיר את דלתות מכלי האשפה כשהן פתוחות.

יצוין עוד כי מוקדני העירייה משרתים את תושבי העיר במקצועיות ובאדיבות ולשביעות רצון התושבים, גם כאשר מידי פעם הם נאלצים לספוג גידופים ואיומים בצורה בלתי הולמת".
כלבים תקיפה בית שמש עיריית בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד