י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השר אריאל חשף: גיליתי במשרדי 50 בעלי היתרי עבודה בשבת

שר החקלאות אורי אריאל הופיע היום בפני ישיבת מועצת הרבנות שדנה בפני השר בעניין מתן היתרי העבודה בשבת במשרדו וחשף כי כשנכנס לתפקידו גילה כי במשרדו ישנם 50 התרי עבודה • אריאל: "צימצמתי את מספר ההיתרים ל-7"

פלאש 90
פלאש 90

שר החקלאות אורי אריאל הופיע היום בפני ישיבת מועצת הרבנות שדנה בפני השר בעניין מתן היתרי העבודה בשבת במשרדו וחשף כי כשנכנס לתפקידו גילה כי במשרדו ישנם 50 התרי עבודה.

לדברי אריאל, "עם כניסתי לתפקידי כשר החקלאות גילתי כי ישנם 50 היתרי עבודה במשרד החקלאות ופעלתי לפעול לצמצם את מספר ההיתרים ל 7 היתרים. בכוונתי לפנות לחבריי השרים ומנכל"י המשרדים לפעול כמוני ולנסות לצמצם את מספר ההיתרים במשרדיהם", אמר שר החקלאות.

אריאל הוסיף "אני רואה את מועצת הרבנות הראשית כגוף הדתי העליון ועל כן אני מגיע לקבל את עצתכם".

בסיום הדיון בעניין מתן ההיתרים הורה הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הגאון הרב דוד לאו כי "יש לדרוש כי בוועדת ההיתרים יהיה נציג קבוע מטעם מועצת הרבנות הראשית לישראל".

דרישתו של הרב הראשי באה לאחר סאגת השבת סביב עבודות רכבת ישראל בשבת, מה שכמעט גרם לפיטוריו של שר התחבורה ישראל כץ. לבסוף נכנס לתמונה שר העבודה והרווחה חיים כץ והגיע להסכמות עם המפלגות החרדיות.

אולם, כעת הרה"ר דורש שוב, שנציג הרבנות יהיה בועדה שקובעת אילו עבודות מותרות על פי חוק בשבת.

כזכור, בעת סערת עבודת הרכבת בשבת אמר השר אריאל כי "העירו לי כי גם במשרד החקלאות יש כמה עשרות אנשים שעובדים בשבת. בדקתי ויש להם היתר משום שהעבודה שם נצרכת ואי אפשר לוותר עליה, אולם אנחנו בודקים את העניין הזה ובסופו של דבר נפעל לפי החלטות הרבנות הראשית".
אורי אריאל עבודה בשבת משרד החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד