כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

קרדונר חוזר ומפתיע בביצוע עם הרב חיים לוק: 'הללוי-ה' • האזינו

"הללוי-ה", סינגל חדש ומיוחד בדואט מרגש, בביצועם של יוסף קרדונר והרב חיים לוק • זהו לחנו של היוצר מיכאל שטרית למילות המזמור החותם את ספר התהילים • האזינו

קרדונר חוזר ומפתיע בביצוע עם הרב חיים לוק: 'הללוי-ה' • האזינו
יח"צ

הזמר הוותיק יוסף קרדונר, מחלוציה של המוזיקה היהודית המקורית שהתחדשה מחוץ למיינסטרים של המוזיקה החסידית ה"אידית"- החל משנות ה- 90 של המאה הקודמת. קרדונר תרם רבות להרחבת הרפרטואר המוזיקלי היהודי, ובעקבותיו נפתח פתח לטרנד חדש של מוסיקה יהודית מגוונת.

יוסף קרדונר התפרסם בעיקר בזכות לחנו המקסים והמרומם למזמור התהלים "שיר למעלות", שזכה במרוצת השנים לביצועים רבים על ידי יוצרים שונים, לאחר שהפך לשיר אהוב במיוחד בקרב כלל הציבור. מאז הוציא קרדונר 13 אלבומים, הכוללים גם עיבודים וביצועים קסומים לניגוני ברסלב הייחודיים, לצד חומר מקורי מגוון שיצר.

הרב חיים לוק, נחשב לענק הפיוט של מסורת יהודי מרוקו ושל המוסיקה האנדלוסית, הוא בעל קול נדיר ויכולת ביצוע מיוחדת ומרגשת המקנה לו ייחודיות, אשר כבשה את ליבותיהם של רבים. אף בארץ המוצא מרוקו זכה הרב חיים לוק להוקרה מיוחדת והופיע בקונצרטים רבים עם התזמורת המלכותית ובארמון מלך מרוקו.

ב-2010 הופיע הרב חיים לוק בפסטיבל ישראל עם "תזמורת ירושלים החדשה", וב-2011 זכה בפרס שרת התרבות למבצעי מוזיקה, על מפעל חיים בהנצחת המורשת המוזיקלית של יהדות מרוקו והנחלתה לדורות של צעירים ומבוגרים מכל שדרות החברה הישראלית, ועל קידום הסובלנות הבין - דתית והשלום באמצעות המוזיקה.

חיים לוק משתף פעולה עם יוצרים וזמרים ויוצרים שונים, ועתה, בעקבות יוזמה של ידיד משותף של השניים - מיכאל שטרית שהלחין את הלחן הנפלא הזה, משתפים השניים פעולה בביצוע מרשים, הנותן ביטוי לחיבור של מזרח ומערב - קולות וכלי נגינה מגוונים, בהשתתפות מיטב הנגנים והמיקס הנפלא של ג'ף הורביץ.

מזמור ק"נ הוא הפרק האחרון של ספר התהילים (ושל התיקון הכללי), והוא מבטא את ערגת האדם להודות ולהלל את בוראו על ידי כלי נגינה שונים ומגוונים אשר כולם מתלכדים למוסיקה נפלאה המבטאת את מה שאי אפשר לבטא בדיבור, ואליה מצטרפת המקהלה הווקאלית, מקהלת 'כל הנשמה'.

"כל הנשמה תהלל י-ה, הללוי-ה", זהו הפסוק שמסיים את ספר התהילים, ומבטא את שיאה של התשוקה להלל את הבורא על ידי כל רוחו ונשמתו של האדם המודה לו ועורג לקרבתו. דומה שבסינגל מיוחד זה הצליחו כל המשתתפים ביצירתו לבטא זאת נאמנה.

האזינו:

הללויה יוסף קרדונר חיים לוק מיכה שיטרית תהילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד