כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרבנית מבילגורייא אם האדמו"ר מבעלזא הלכה לעולמה

בדקות האחרונות מגיעה הידיעה המרה מבית החולים שערי צדק על פטירת הרבנית הישישה, אמו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א • הלויית הענק ב21:00 - אלפים יעברו לניחום בפני הרבי, לראשונה בחייו

צילום אנשיל בעק
צילום אנשיל בעק

ברוך דיין האמת: מבית החולים שערי צדק מגיעה הידיעה על פטירתה בשיבה טובה - בגיל 96, של הרבנית מרים רוקח מבילגורייא ע"ה, אם האדמו"ר מבעלזא יבדלח"ט.

בשנים האחרונות מצבה הבריאותי לא היה במיטבו, היא שהתה תקופות במעון ההורים 'נוה שמחה' ובתקופה האחרונה אושפזה בבית החולים שערי צדק.

הרבי מבעלזא, בנה יחידה, הרבה לבקרה בבית החולים. למעשה הוא גם יהיה היחיד שישב 'שבעה' אחר פטירתה, וזאת בפעם הראשונה בחייו.

ההלויה צפויה לצאת, בשעה 21:00 הערב (שני) מבית המדרש הגדול במרכז חסידי בעלזא בירושלים. עוד קודם, בשעה 20:30 הנשים תתרכזנה בבית ההלויות שמגר הנמצא בסמוך, כדי להיפרד מהמנוחה ע"ה. היא צפויה להיטמן בבית העלמין בהר המנוחות בחלקה החדשה של קהל מחזיקי הדת דחסידי בעלזא. בחסידות נערכים לקראת הלויית ענק.

אחר מסע ההלויה, יתפלל האדמו"ר מבעלזא תפילת ערבית עם כל הציבור בהיכל הגדול. אחר התפילה, בה צפויים להשתתף אלפים, יחל האדמו"ר לשבת 'שבעה' והחסידים יעברו "אל מול פני הקודש" לניחום אבלים.

מתולדותיה: המנוחה, מבית משפחת הרב צבי גליק (נכד ערוגות הבושם), אלמנת האדמו"ר מבולגרייא הרב מרדכי רוקח זצ"ל, שנפטר בתש"י - אח האדמו"ר הרב הקדוש רבי אהרן מבעלזא זצ"ל. נולדה בעיירה חוסט ברומניה, התחתנה בחודש ניסן תש"ז. לבקשת גיסה, הרה"ק מבעלזא זצ"ל, לא התחתנה כל השנים, כך שגידלה את בנה וייעדה אותה להנהגת החסידות. כל השנים התגוררה בסמוך לבנה, וכשעברו לקריית בעלזא בירושלים, לפני כ 15 שנה, עברה להתגורר ביחידה סמוכה לביתו.

עודכן: 19:27
הרבנית מבילגורייא האדמור מבעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד