כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ישיבת רבני 'דגל': בלי אחדות לא נצליח במאבק

בישיבת התייעצות של רבני 'דגל התורה' בירושלים, בביתו של הגר"ד כהן, יחד עם נציגי הסיעה במועצת העיר, הוחלט על הליכה משותפת במאבק נגד חילולי השבת בירושלים, עם ש"ס, יהדות התורה והנציגים הדתיים לאומיים • בישיבה נחשף: ברקת נפגש עם הגר"י אפרתי • כל הפרטים

הגר"ד כהן
הגר"ד כהן

הערב התקיימה ישיבת התייעצות והיערכות של רבני 'דגל התורה' בירושלים, בביתו של הגר"ד כהן, יחד עם נציגי הסיעה במועצת העיר, בה הוחלט על הליכה משותפת במאבק עם ש"ס, יהדות התורה והנציגים הדתיים לאומיים.

המסרים הערב היו זהים למה שהיה בישיבה של וועדת הרבנים למען השבת עם שר הפנים אריה דרעי, שהתקיימה במוצאי שבת. וכעת, הורו רבני 'דגל' כי על כל הנציגים להתאחד סביב הדרישות שהוצגו ולהציג אותן בפני ראש העיר כדרישה מאוחדת וברורה, לחדול מכל פעילות עירונית שיש בה חילול שבת ולאכוף את חוק העזר העירוני נגד העסקים שמחללים את השבת. בנוסף, נדונו על השולחן הגדרות הסטטוס קוו והדרישות המיידיות שיוצגו בפני ראש העיר ברקת.

באסיפה סיפר הגר"י אפרתי, כי קודם לכן היום הוא נפגש עם ראש העיר ברקת, בביתו. לדבריו, מלכתחילה ראש העיר היה אמור להגיע לביקור בבית מדרשו, אולם בעקבות הסערה המפגש התקיים בבית הרב בחשאיות רבה.

כזכור, וכפי שנחשף הבוקר ב"בחדרי חרדים", הצטרפותה של 'דגל התורה' למאבק על קדושת השבת בירושלים, באה למרות היציבות שנרשמה בחודשים האחרונים ביחסים בין הסיעה לראש העיר ניר ברקת ולמרות קיומו של הצוות הסודי שנחשף בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים' שמטרתו לכבות שריפות בין ברקת לחרדים.

'בחדרי חרדים' חשף הבוקר כי רשימה חדשה של עסקים שנפתחו בשבת בחודשים האחרונים היא זו שהכריעה את הכף והובילה את רבני 'דגל התורה', הגר"ד כהן - ר"י חברון, הגר"ב סולוביציק והגר"י אפרתי, להצטרף באופן רשמי למאבק חסר הפשרות בירושלים.

על פי הרשימה החדשה הובהר כי גם לאחר אותה פגישה לילית שהתקיימה בין רבני הסיעה לבין ברקת, וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' לפני מספר חודשים - הופר הסטטוס קוו באופן בוטה ונפתחו בתי עסק נוספים בשבת - בניגוד לחוק. בעקבות כך קבעו הרבנים כי ברקת הפר את ההסכם עמם ואין מנוס מיציאה למאבק שיש בו איום ממשי על שלימות הקואליציה הירושלמית.

לידי הרבנים הובאה רשימה חמורה נוספת שנחשפת זה עתה בפרסום ראשון, בה מופיע ריכוז של יוזמות עירוניות שנערכות תוך חילול השבת והפרת הסטטוס קוו. ובשונה מסגירת העסקים - את אותן יוזמות עירוניות בשבת ניתן להפסיק במיידי.

ברשימת העסקים שנפתחו בשבת בבירה בחצי שנה האחרונה ושהונחה על שולחנם של רבני 'דגל התורה' -ניתן למצוא את: מועדון טיפוס אלישר, סופר מרקט בשמאי 6, קוהינור בשמאי 13, מרפאת שיניים בבארי 5, מעדניית דלי בינאי 3, חצי תוכי בהורקנוס 3, סופר מרקט בבן הלל 15, המבורגר ברחוב דרום, מכון קוסמטיקה וקעקועים ברחוב ינאי 1 ומסעדה אתיופית בהילני המלכה 1 שנפתחה בשבת האחרונה.
מאבק השבת בירושלים רבני דגל התורה הרב דוד כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד