כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נתניהו למוזס: "להוריד לשני שלישים את מספר העותקים של 'ישראל היום'"

ערוץ 2 חשף הערב קטעים נוספים מתמלול השיחות בין ראש הממשלה למו"ל "ידיעות אחרונות". בין השאר מדברים השניים על הגבלת התפוצה והפרסום בחינמון

נתניהו ומוזס (פלאש 90)
נתניהו ומוזס (פלאש 90)





המהדורה המרכזית של חדשות 2 פירסמה הערב (ב') קטעים נוספים מהקלטות השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) למוזס. לפי ערוץ 2, בהקלטה מדברים השניים על הגבלת מספר העותקים של "ישראל היום" ועל צמצום תקציבי המודעות של החינמון.

מוזס: "בוא רגע נחשוב על הפרטים של החוק. זה מתחיל שני שליש".

נתניהו: "צריך להגיד לשלדון".

מוזס: "צריך להגיד מספר (עותקים של "ישראל היום"). לא 'שני שליש'".

נתניהו: "צריך להסביר מה המספר. לא להוריד לגמרי. לא להוריד שלושה שלישים. להוריד לשני שלישים".

מוזס: "כשדיברנו על מספרים זה היה 275 אלף עותקים והיום זה 325 אלף עותקים. אתה מבין למה כל זמן שעובר זה עושה בעיה? חוזרים למצב שאנחנו דוחים ויותר קשה לפתור. אני מנסה לחשוב, ביום שישי זה 400 אלף עותקים. מנסה לחשוב על פורמולה של כמה עמודי מודעות".



נתניהו: "מה, אתה יכול להגביל אותו בעמודי מודעות?"

מוזס: "יש בעיה? מה הבעיה? שיש כאן מודעות ממשלתיות. 30%-70% מהמודעות זה המדינה נותנת להם כסף. זה לא תקין. אני אומר לך את זה כהערת אגב אבל אי אפשר הכל יחד".

נתניהו: "בסדר, גם זה רשמתי לי. לא נטפל בזה עכשיו".

מוזס: "אני אגיד כמות עותקים ו-X אחוזי תפוסה. תפוסה זה מושג בעיתונות. בחינמון מעל כמות עותקים מסוימת שיעור המודעות לא יכול להיות גבוה ואז הנזק שהוא (גורם) בהורדה של המחיר הוא מוגבל. אנחנו מנסים למצוא ביחד משהו".

נתניהו: "אני חושב שמה שנשמע יותר סביר, אני חושב בקול רם. חלילה אני לא (...)".

מוזס: "אנחנו מנסים ביחד למצוא משהו".





ראש הממשלה הגיב היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד על חשיפות תמלולי שיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות: "בימים האחרונים מתנהל נגדי מסע תקשורתי אדיר, שמטרתו להפיל את ממשלת הליכוד בראשותי. איפה נשמעה שערורייה כזאת? חקירה שלמה מתנהלת בטלוויזיה. ערב ערב מפיצים תמלילים מסוננים שנבחרים בקפידה, ושקרים מכוונים בשני הנושאים שעומדים על הפרק.

"אני כמובן מנוע מלהגיב ולהציג בפני הציבור את התמונה האמיתית, שמראה שלא הייתה פה שום עבירה. המסע המתוזמר הזה כולל אנשי התקשורת שמתפקדים כאן לא רק כעיתונאים. הם גם החוקרים, גם השופטים, גם התליינים. מה שאנחנו רואים כאן זה לא שיקולי עריכה, זה שיקולי עריפה".
בנימין נתניהו נוני מוזס ידיעות אחרונות ישראל היום פרשת ביבי-נוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד