כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

63% מהגולשים סבורים שמוזס עבר על החוק - 57% חושבים שנתניהו עשה זאת

לפי נתוני חברת ויגו, בשבוע האחרון התנהלו במדיה החברתית כ-50 אלף שיחות הנוגעות לפרשת נתניהו-מוזס. "היקף חסר תקדים יחסית לפרשייה פלילית־פוליטית של העת האחרונה"

נוני מוזס (פלאש 90)
נוני מוזס (פלאש 90)



הציבור מגלה עניין רב בפרשת השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, ובשבוע האחרון התנהלו במדיה החברתית כ–50 אלף שיחות הנוגעות לפרשה — כך לפי נתונים שאספה עבור TheMarker חברת ויגו (Vigo), הסורקת מדי יום כמיליון שיחות של גולשים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב, וכן בפורומים, בלוגים וטוקבקים.

לדברי מנכ"ל ויגו, רביב טל, "מדובר בהיקף חסר תקדים יחסית לפרשייה פלילית־פוליטית של העת האחרונה. לשם השוואה, פרשת הצוללות זכתה ל-40 אלף שיחות בחודש, והדיונים על תאגיד השידור הציבורי הגיעו ל-30 אלף שיחות. ממדי החשיפה ברשת של הפרשייה האחרונה מראים כי לא מדובר בעוד שערורייה שמעניינת את הברנז'ה התקשורתית בלבד, אלא בסיפור מרכזי שמטריד ישראלים רבים".

מהבדיקה עולה עוד כי ככל שחולף הזמן ופרטים חדשים נחשפים, כך יותר גולשים סבורים כי מוזס ונתניהו עברו על החוק. כך, ביום שני שעבר טענו 14% מהגולשים כי רק נתניהו עבר על החוק, 19% טענו כי רק מוזס עבר על החוק ו–28% טענו ששניהם עברו על החוק. אתמול נרשמו 23% גולשים שחושבים שנתניהו עבר על החוק, 39% שחושבים שמוזס עשה זאת ו–34% שסבורים כי שניהם עברו על החוק.

בסריקה שבוצעה כמעט לא נמצאו גולשים הסבורים שלא בוצעה עבירה מצד אף אחד מהצדדים, וגם מספר המבולבלים קטן משבוע שעבר — כאשר אתמול ניכר היה שרק 14% מהגולשים מבולבלים ולא מבינים את הפרשה, לעומת 39% מהגולשים בשבוע שעבר.

44% מהציבור סבורים כי מדובר בפרשיית שוחד, 23% מהציבור רואים בה פרשיית סחיטה, 16% — טובות הנאה ומתנות, 11% — הפרת אמונים ו–6% סבורים כי זאת פרשייה הנוגעת להגבלים עסקיים. יותר מ–70% מהמגיבים בפרשה משתייכים לעמדות מרכז־שמאל, כאשר הגולשים בעלי עמדות ימין מגנים על נתניהו בטענה שרק מוזס עבר על החוק.
בנימין נתניהו נוני מוזס ישראל היום ידיעות אחרונות מדיה חברתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד