ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בג"ץ אישר: מנהרות מחלף הראל בכביש 1 ייפתחו ביום שישי

בית המשפט דחה את עתירת תושבי מבשרת ציון, שביקשו להשהות את פתיחת המנהרות עד למציאת פתרון לסרבול התחבורתי שהן ייצרו בכניסה ליישוב; השופט דנציגר: "המנהרות מוכנות להפעלה. הדחייה בלתי מתקבלת על הדעת"

סיבוב מוצא (יוסי זמיר, פלאש 90)
סיבוב מוצא (יוסי זמיר, פלאש 90)



בג"ץ דחה היום (ב') את עתירת תושבי מבשרת ציון, שביקשו לדחות את פתיחת המנהרות בכביש 1 אשר נכרו מתחת למחלף הראל. עם קבלת פסק הדין נסללה הדרך להשקת מקטע הכביש החדש ביום שישי הקרוב, בין שער הגיא לכניסה לירושלים.

מעתה, התנועה מירושלים לתל אביב ובכיוון ההפוך תתבצע דרך צמד מנהרות, באורך של כ-880 מטרים כל אחת, העוברות מתחת לגשר הראל. בשלב הראשון, ייפתחו שני נתיבים לכל כיוון ובעוד מספר חודשים, לאחר השלמת העבודות תפתח התנועה במתכונת מלאה של 3 נתיבים בכל כיוון.

תושבי מבשרת הגישו את העתירה בשבוע שעבר, כיוון שפתיחת המנהרות תחסום את הגישה הישירה ליישוב לבאים מירושלים וכן תרחיק את תחנות האוטובוסים הבין עירוניים מהיישוב. התושבים, שמוחים כבר שנים נגד המהלך, ביקשו למנוע אותו עד אשר תימצא חלופה תחבורתית לחסימת הכניסה.

שופט בית הדין הגבוה לצדק, יורם דנציגר, דחה את העתירה מפאת עיתוי הגשתה המאוחר. דנציגר ציין בפסק הדין כי "המחשבה על כך שהשימוש במנהרות הראל הניצבות על עורק תחבורה מרכזי בישראל ידחה כמבוקש בעתירה, בשעה שהמנהרות מוכנות להפעלה נראית לי בלתי מתקבלת על הדעת".

עם זאת, הוסיף השופט כי "חובתם העליונה של המשיבים (שר התחבורה ישראל כ"ץ, משרד התחבורה ונתיבי ישראל – א"ד) לפעול להבטחת תנאי תחבורה פרטית וציבורית הולמים ונוחים לתושבי מבשרת ציון והסביבה... עליהם להבטיח כי ניתן מענה מהיר לקשיים (ככל שיתעוררו כאלה) בהטמעת השינויים בשטח, וככל שיתברר כי נדרשים שינויים והתאמות כלשהם, הם אף מצופים ומחויבים לבצעם".

השר כ"ץ ציין לאחר היוודע החלטת בג"ץ כי "כביש ירושלים תל אביב המשודרג הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה, שנועד לחזק את הבירה ולשרת את כל תושבי המדינה ואת עשרות אלפי הנהגים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה. הפרויקט כולל הוספת נתיב שלישי לכל אורך הכביש, שיפור עקומות וביטול סיבובים חדים ועליות תלולות, המשדרגים באופן דרמטי את בטיחות הכביש וזרימת התנועה".

עו"ד מוטי חזיזה, חבר מועצת מבשרת ציון ומגיש העתירה, אמר בתגובה לפסק הדין: "אנחנו מקווים ששר התחבורה ונתיבי ישראל יקשיבו לשופטי בג"צ ויפעלו לצמצום הנזק שנגרם לתושבי מבשרת ציון, הן ביחס לתחבורה הפרטית והן ביחס לתחבורה הציבורית. תושבי מבשרת לא צריכים לשלם את מחיר הרצון לקצר את זמן הנסיעה מירושלים לתל אביב ואנחנו נמשיך להיאבק שכך אכן יהיה".
מבשרת ציון מנהרות מחלף הראל כביש 1 בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד