י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דרמה בערוץ 10: למה רביב דרוקר, ברוך קרא וגולן יוכפז איימו להתפטר?

בתגובה ללחצים שהפעילו גורמים מטעם נתניהו כנגד שידור התחקיר בתוכנית "המקור" לפני כשבועיים, איימו השלושה להתפטר אם התחקיר לא יתפרסם

רביב דרוקר (משה שי, פלאש 90)
רביב דרוקר (משה שי, פלאש 90)



מה אירע בערוץ 10 מאחורי פרסום התחקיר בתוכנית "המקור" על התנהלות בית ראש הממשלה לפני כשבועיים? ל-TheMarker נודע כי מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הופעלו לחצים על בעלי המניות של ערוץ 10 למנוע את פרסום התחקיר. אלא שמנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, יחד עם העיתונאים רביב דרוקר וברוך קרא, התעקשו לפרסם את התחקיר ואף איימו להתפטר - ובעקבות כך הוחלט לפרסם את התחקיר.

התחקיר, ששודר ב-3 בינואר, ליווה את מאבקו של אב הבית בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, וכלל פרטים חדשים רבים על התנהלות בעייתית משפחת נתניהו, על הוצאות הכספים והרגלי האכילה והשתייה. אלא שמאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש בחדשות 10 סביב פרסום התחקיר. מטעמו של נתניהו הופעלו לחצים על בעלי המניות של ערוץ 10 למנוע את הפרסום התחקיר.

בעלי המניות הנוכחיים הם קבוצת RGE של לן בלווטניק, אודי רקנאטי ואביב גלעדי. יו"ר ערוץ 10 הוא מודי פרידמן. מאז השתלטה קבוצת RGE על ערוץ 10, נתניהו יוזם שיחות טלפון רבות עם בלווטניק ופרידמן, ושוטח בפניהם טענות רבות על התנהלות הערוץ ואופן הסיקור שלו.



ברוך קרא (משה שי, פלאש 90)צילום: ברוך קרא (משה שי, פלאש 90)
ברוך קרא (משה שי, פלאש 90)


מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, סירב להתקפל בפני הלחצים והתעקש לשדר את התחקיר. לאחר שהלחצים גברו, הודיע יוכפז, יחד עם שני מגישי המקור, דרוקר וקרא, כי הם יתפטרו מתפקידם אם התחקיר לא ישודר. בעקבות כך הוחלט לשדר את התחקיר. בחדשות 10 סירבו להגיב.

יוכפז, יחד עם מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, הוביל בחודשים האחרונים מאבק אחר מול בעלי המניות של ערוץ 10 בנוגע למינוי של יו"ר חדשות 10 רמי סדן. יוכפז וורשבסקי טענו בתוקף, בניגוד לבעלי המניות של הערוץ, כי סדן התבטא באופן גזעני בישיבת דירקטוריון. בסופו של דבר המינוי בוטל על ידי הרשות השנייה, בעקבות חשיפת TheMarker, על אי הדיוקים בקורות החיים שהעביר סדן לרשות השנייה.

האירועים בערוץ 10 מגיעים על רקע החשדות החמורים סביב "ידיעות אחרונות" והדיל בין מוזס לבין נתניהו בשיחות בין השניים. בשיחות בין השניים התברר כי עורך "ידיעות אחרונות" אמור היה לשמש איש הקשר ליישום הדיל בין המו"ל לראש הממשלה, ולשנות את אופן הסיקור. במקביל, בערוץ 10 מתברר כי העורך הראשי של חברת החדשות והעיתונאים הבכירים איימו בהתפטרות, כאשר נעשה ניסיון ללחוץ ולהשפיע על אופן הסיקור של חברת החדשות.

מחדשות 10, מבעלי המניות של הערוץ ומלשכת נתניהו לא נמסרה תגובה.
רביב דרוקר ברוך קרא גולן יוכפז המקור בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד