י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

נציבות שירות המדינה: נחקור את "גיבורי" תחקיר ערוץ 2 על משרד הבריאות

בנציבות אומרים כי אם המשטרה לא תפתח בחקירה נגד המעורבים - הם ייזמו חקירה בעניין • בעקבות התחקיר, שר הבריאות הודיע על מינוי ועדה חיצונית לגיבוש "המלצות וקווים מנחים בנוגע לקיום פגישות עם גורמים מסחריים"

יעקב ליצמן (יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב ליצמן (יונתן זינדל, פלאש 90)



הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, אסף רוזנברג, פנה בסוף השבוע לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, בבקשה להתעדכן בכוונת המשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד מושאי תחקיר ערוץ 2 על משרד הבריאות. זאת, על מנת שנציבות שירות המדינה תוכל לשקול את הצורך לפתוח בעצמה בחקירה משמעתית נגד עובדי המדינה המעורבים.

תחקיר ערוץ 2 תיעד בכירים במשרד הבריאות, בהם השר יעקב ליצמן, בפגישות עם תחקירנים שהציגו עצמם כיבואני סיגריות אלקטרוניות המבקשים לבדוק אפשרות לשווקן בישראל. פגישות אלה התקיימו בתיווכו של עיתונאי העיתון החרדי "המודיע", המזוהה עם ליצמן, ובזכות שיתוף פעולה מצד עוזרו רב ההשפעה של השר, מוטי בבצ'יק.

רוזנברג טען במכתבו לראש אגף החקירות כי בכתבות "נחשפו קשריו, לכאורה, של השר עם חברות הטבק, וכן תועדו מעשיו של מתווך, עיתונאי עיתון "המודיע", המעלים לכאורה חשד לפלילים. במסגרת כתבות התחקיר צולמו, בין היתר, העברות של מעטפות כספים, וזאת לצורך תיאום פגישות של נציגי חברה פיקטיבית העוסקת בתחום מוצרי עישון, עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות כמו גם עם הנדון (ח"כ ליצמן, ר.ל.ג). על פניו, עולה מהכתבות שאף עוזרו האישי של השר היה מעורב במעשים".

בנציבות מבהירים בהמשך למכתב כי "ככל שהמשטרה לא תפתח בחקירה, אגף המשמעת יזום חקירה משמעתית לגבי עובדי מדינה המעורבים". הכוונה היא בעיקר לפרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ולמוטי בבצ'יק, עוזרו הבכיר של השר - שניהם מצויים תחת סמכותה המשמעתית של נציבות שירות המדינה.

בינתיים, במשרד הבריאות הכריזו הערב (ב') על צעדי תגובה לתחקיר. שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי החליט למנות ועדה חיצונית לגיבוש המלצות וקווים מנחים בנוגע לקיום פגישות עם גורמים מסחריים, בראשות מזכיר הממשלה לשעבר עו"ד צבי האוזר. עוד יהיו חברים בצוות: עורך דין מלכיאל (מייק) בלס, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ומשה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות.

"גורמי הרגולציה במשרד הבריאות נפגשים באופן שוטף עם גורמים מסחריים, וזאת במטרה להכיר את השוק, לקבוע ולטייב רגולציה", מסרו משם. "על מנת למנוע אי ודאות ולהסדיר הקשר עם גורמים מסחריים, מינה שר הבריאות צוות מקצועי חיצוני. הצוות יגבש המלצות וקווים מנחים בנוגע לפגישות עם גורמים מסחריים ואופן ניהולן, תוך שמירה על מדיניות השר לקיים דלת פתוחה לציבור".

בנוסף הודיע משרד הבריאות כי יקדם בתקופה הקרובה את החקיקה לצמצום נזקי העישון ש"תקועה" זה זמן רב, כולל חקיקה המרחיבה את המקומות בהם יחול איסור עישון, הגבלת פרסום, התאמת הרגולציה בנוגע לסיגריות אלקטרוניות בישראל בהתאם למקובל במדינות אירופה ובארה"ב ו"פעולות נוספות לעידוד הגמילה מעישון והעלאת המודעות הציבורית לנזקי העישון".
משרד הבריאות יעקב ליצמן מוטי בבצ'יק אסף רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד