י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רבה של ירושלים הרב שטרן: "הרבה לפני ברקת היו חילולי שבת בירושלים"

"בחדרי חרדים" עם הקלטה בלעדית בה נשמע רבה של ירושלים רבי אריה שטרן מספר בכאב על שיחותיו עם ראש העיר בנושא השבת: "חברי המועצה צריכים ללחוץ עליו בעניין הזה. היכולת הפוליטית שלהם יותר חזקה משלי" • האזינו להקלטה המלאה

הגאון הרב אריה שטרן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הגאון הרב אריה שטרן, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

מחאת השבת בירושלים שנחשפה ב"בחדרי חרדים" הגיעה גם אל שולחנו של רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן - "בחדרי חרדים" חושף תיעוד מוקלט שבו נשמע הגר"א שטרן מספר בהתייחסות ראשונה על השיחות שניהל עם ראש העיר ניר ברקת בנושא הסטטוס קוו ושמירת השבת.

"הוא (ברקת. י"ג) הבטיח שהוא יאכוף את החוק ואת סגירת המרכולים והעסקים במרכז העיר, אבל בשלב זה הוא לא הבטיח, לצערי הרב, לאכוף את החוק גם על המקומות שבפריפריה יותר. יש לו איזשהי הבחנה שאיננה מקובלת עלי ואמרתי לו שהיא לא מוקבלת עלי", אומר רבה של ירושלים.

"זאת אומרת, שצריך לאכוף את החוק, אבל יש מקומות של פנאי, בידור ותרבות שם כידוע מבחינת החוק, לא מבחינת ההלכה כמובן, אי אפשר לאכוף וזה דבר שמותר להם לפתוח. זה דבר שהוא לא חדש, הרבה שנים לפני ניר ברקת בכלל היו מקומות פתוחים בשבת לצערנו הרב", ממשיך הרב שטרן.



לדבריו, בהקלטה שהגיעה ל"בחדרי חרדים", "צריך לעשות על זה כמה שאפשר ולדבר מעל כל במה ציבורית על הצורך של שמירת השבת, לגבי הציבור, ולהבין שהזהות היהודית של מדינת ישראל והחשיבות של ירושלים עיר הקודש באים לידי ביטוי בעיקר על ידי שמירת השבת, שזה חלק ודבר מרכזי בענין הזה של הזהות וקדושת ירושלים. זה הערך המיוחד שלה".

עוד הוסיף הרב שטרן כי "אי אפשר לדבר מצד אחד על ירושלים כעיר החשובה לעם ישראל ומצד שני לא לשמור את השבת. על זה צריך לדבר באופן ציבורי, ואיפה שאני יכול אני משתדל לדבר על זה מעל במה ציבורית שניתנת לי ושנמסרת לי.

"ובאשר למסגרת החוקית כמו שאמרתי, אני כבר אמרתי לראש העיר שהוא צריך לעשות מאמץ משמעותי יותר, ואולי גם אנשי הציבור והחברים בעירייה - אולי מן הראוי שילחצו עליו בעניין הזה כי היכולת הפוליטית שלהם יותר חזקה משלי", סיים הגר"א שטרן.


הרב אריה שטרן ניר ברקת שבת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד