כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עורך "ישראל היום" הגיע למסור עדות במשרדי להב 433

עמוס רגב התייצב למסור עדות במסגרת החשד כי נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות סיכמו על סיקור אוהד תמורת החלשת "ישראל היום". מוזס נחקר בפעם הרביעית, ובהמשך היום צפוי להיחקר יאיר נתניהו

עורך ישראל היום עמוס רגב, צילום: משה שי, פלאש90
עורך ישראל היום עמוס רגב, צילום: משה שי, פלאש90



העורך הראשי של עיתון "ישראל היום" עמוס רגב הגיע הבוקר (שלישי) למשרדי להב 433 כדי לתת עדות בפרשה 2000, שבמרכזה החשד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס סיכמו על סיקור אוהד תמורת החלשת "ישראל היום". גם מוזס עצמו הגיע הבוקר למשרדי להב כדי להיחקר זאת הפעם הרביעית בפרשה, ובהמשך היום צפוי להיחקר ביחידה בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו בפרשה 1000, שבמרכזה חשד לקבלת טובות הנאה בידי משפחת נתניהו מבעלי הון.

במסגרת פרשה 2000 הגיע אתמול למשרדי להב 433 רון ירון, עורך ידיעות אחרונות, כדי למסור את עדותו. חוקרי המשטרה ניסו להבין אם בשלב כלשהו במגעים בין המו"ל לראש הממשלה פנה מוזס לירון כדי לקדם את התוכנית שלכאורה רקמו השניים - לריכוך אופי הסיקור של נתניהו בעיתון תמורת החלשת "ישראל היום". במשטרה סבורים שאם נעשתה פנייה לעורך העיתון רון ירון על ידי מוזס, גם אם ירון לא ידע על השיחות עם נתניהו, הרי שיש בכך ביצוע של עסקה לפחות מצידו של מוזס כלפי ראש הממשלה.

ירון מסר עדות במשטרה ולא נחקר תחת אזהרה, משום שבשלב זה במשטרה לא מייחסים לירון חלק בביצוע העסקה בין מוזס לנתניהו. הערכת החוקרים היא שירון לא ידע על העסקה שנרקמה מאחורי הקלעים. במשטרה מנסים להבין האם בכל התקופה בה ניהלו השניים שיחות לא היו גורמים שונים שניסו "להראות נכונות" על ידי ידיעות שאמורות היו לתת לנתניהו תחושה שיש מי שעומד מאחורי ההבטחות.

בהמשך היום צפוי להיחקר ביחידה יאיר נתניהו במסגרת פרשה 1000. לפי דיווח אמש בערוץ 10, נתניהו הבן צפוי להישאל על המימון שקיבל לכאורה מהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר ועל הקשר שלו לאביו. לפי הפרסום, קו ההגנה של יאיר נתניהו, בן 25, צפוי להיות שלאביו לא היה מושג מי מימן אותו.

לפני כחודש פורסם בערוץ 10 כי יאיר נתניהו התגורר בקיץ שעבר בדירה השייכת לג'יימס פאקר במלון רויאל ביץ' שבתל אביב. לפי הפרסום, לפני כמה חודשים נפגש עורך דינם של פאקר ונתניהו, יעקב ויינרוט, עם שר הפנים אריה דרעי וביקש בשם פאקר מעמד של תושבות קבע בישראל. בנוסף פורסם כי ההטבות שנתן פאקר ליאיר נתניהו כללו גם חופשות, טיסות פרטיות ולינה במלון יוקרה.
עמוס רגב ישראל היום נוני-נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד