כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יאיר נתניהו מוסר עדותו כעת במשטרה בפרשת טובות ההנאה

במרכז חקירת בנו של רה"מ צפוי לעמוד המימון שקיבל לכאורה מהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר והקשר שלו לאביו. מוקדם יותר העיד עורך ישראל היום, מו"ל ידיעות אחרונות נחקר בפעם הרביעית

יאיר נתניהו. צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90
יאיר נתניהו. צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90



בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, מעיד כעת במשרדי להב 433 בפרשה 1000, שבמרכזה חשד לקבלת טובות הנאה בידי משפחת נתניהו מבעלי הון. במסגרת חקירת פרשה 2000 הגיעו מוקדם יותר ליחידה עמוס רגב, העורך הראשי של "ישראל היום", ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

לפי דיווח אמש בערוץ 10, נתניהו הבן יישאל על המימון שקיבל לכאורה מהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר ועל הקשר שלו לאביו. לפי הפרסום, קו ההגנה של יאיר נתניהו, בן 25, צפוי להיות שלאביו לא היה מושג מי מימן אותו.

לפני כחודש פורסם בערוץ 10 כי יאיר נתניהו התגורר בקיץ שעבר בדירה השייכת לג'יימס פאקר במלון רויאל ביץ' שבתל אביב. לפי הפרסום, לפני כמה חודשים נפגש עורך דינם של פאקר ונתניהו, יעקב ויינרוט, עם שר הפנים אריה דרעי וביקש בשם פאקר מעמד של תושבות קבע בישראל. בנוסף פורסם כי ההטבות שנתן פאקר ליאיר נתניהו כללו גם חופשות, טיסות פרטיות ולינה במלון יוקרה.

מוקדם יותר הבוקר הגיע למשרדי להב 433 עמוס רגב כדי לתת עדות בפרשה 2000, שבמרכזה החשד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס סיכמו על סיקור אוהד תמורת החלשת "ישראל היום". גם מוזס עצמו הגיע הבוקר למשרדי להב כדי להיחקר זאת הפעם הרביעית בפרשה. אתמול מסר את עדותו רון ירון, עורך ידיעות אחרונות. חוקרי המשטרה ניסו להבין אם בשלב כלשהו במגעים בין המו"ל לראש הממשלה פנה מוזס לירון כדי לקדם את התוכנית שלכאורה רקמו השניים - לריכוך אופי הסיקור של נתניהו בעיתון תמורת החלשת "ישראל היום". במשטרה סבורים שאם נעשתה פנייה לעורך העיתון רון ירון על ידי מוזס, גם אם ירון לא ידע על השיחות עם נתניהו, הרי שיש בכך ביצוע של עסקה לפחות מצידו של מוזס כלפי ראש הממשלה.

ירון מסר עדות במשטרה ולא נחקר תחת אזהרה, משום שבשלב זה במשטרה לא מייחסים לירון חלק בביצוע העסקה בין מוזס לנתניהו. הערכת החוקרים היא שירון לא ידע על העסקה שנרקמה מאחורי הקלעים. במשטרה מנסים להבין אם בכל התקופה בה ניהלו השניים שיחות לא היו גורמים שונים שניסו "להראות נכונות" על ידי ידיעות שאמורות היו לתת לנתניהו תחושה שיש מי שעומד מאחורי ההבטחות.
יאיר נתניהו בנימין נתניהו תיק 1000 חקירה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד