י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עוגת גבינה בטעם של פעם בציפוי שוקולד פיסטוק

איך מגיעים לתוצאה מושלמת כמו העוגות שאנחנו רואים בתמונות? השפית אפרת ליבפרוינד עשתה ניסוי עם תבניות סברינה של סליקומארט וכמה נשים נחמדות והתוצאות? חייבים לראות

עוגת גבינה בטעם של פעם בציפוי שוקולד פיסטוק

 


היא ישבה וזפזפה בין אתרי האינטרנט השונים. עוד מתכון ועוד אחד. מה בסך הכל ביקשה? עוגת גבינה מוצלחת? משום מה היא לא מצליחה לגרום לעוגות הגבינה שלה לצאת יפות מבחוץ. תמיד אומרים לה שהן טעימות במיוחד – אלא שהיא די מתביישת בצורה החיצונית שלהן. אוהבת לראות אותן חלקות ויפות.

"תפסיקי להיות כזו פרפקציוניסטית", אומרים לה בעלה וחמותה – שתומכת בה המון, בעיקר מנטאלית. אך מי שלא גדל עם אמא פרפקציוניסטית, לא יבין זאת כנראה. ועכשיו, כשאמא שלחה לה במייל את התמונה של העוגה שהכינה אחותה הקטנה ממנה, היא הרגישה איך עולה לה לחץ הדם. ברור היה שזה רמז לכך שאמא מצפה לראות גם את פרי יצירתה, במפגש המשפחתי הבא.
"אני אפצח את הסוד", חשבה לעצמה. אישה פשוטה היתה, וסודות המטבח לא היו נהירים לה עד כדי כך.

הישועה הגיעה בדמות שכנה בדלת ממול. מעולם לא חשבה שייצא משהו כל כך טוב מיחסי השכנות שהיו להן, אלא שבאותו ערב ששחה לה את דאגתה, פרצה השכנה בצחוק שובב ויצאה מהבית. לרגע חשבה שעובר עליה משהו, אך היא חזרה מהר מאוד ובידה הסוד: "תבנית"? תהתה. "תבנית", הנהנה השכנה.

"את מבינה? בכל מקום שאת רואה תמונה יפה, כזו שגורמת לך להרגיש חסרת יכולת – תבדקי טוב את הטריק. לא רק התמונה וזווית הצילום, אלא הפרודוקטים", סיימה בנימת ניצחון.
את המתכון הבא נתנה השפית אפרת ליבפרוינד, לכמה נשים שונות כדי שינסו להכין אותו בעצמן בבית, בעזרת תבנית הסברינה של סליקומארט. "כדי שכולם יראו שכל אחד ואחת יכולים – גם בבית". התמונה במתכון המקורי נראית כל כך מושלמת, עד שלעתים יש נשים שמתייאשות מלנסות בעצמן.

לפעמים נדמה לנו כאילו העוגה, המנה האחרונה, או אפילו המאכל שהוגש לנו בצלחת, הם פרי עמל ויגיע של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, ולכן אין לנו סיכוי להפתיע אורחים, מארחים, או אפילו את עצמינו. אז מבלי לפגוע בכבודם ובמקום של שפים, קונדיטורים, ובשלנים סופר מצוינים – צריך לזכור שלפעמים הטריק הקטן נמצא פשוט באביזרים וכל עוגה פשוטה משתדרגת לה ברגע.

אז הנה, התמונות הבאות מוכיחות כי במעקב נכון אחר המתכון, בשימוש בחומרים ובמוצרים הנדרשים – גם לכם יכולה לצאת בבית בדיוק כזו עוגה יפהפייה ומרשימה. וכמובן יש גם מתכון מעולה - מוזמנים לנסות בבית.

 









מתכון

לבחירה, עוגות עגולות או בצורת טבעת בקוטר 24 ס"מ.






עוגה בטעם של פעם, משודרגת בציפוי ירוק בטעם פיסטוק. ניתן לוותר על מחית הפיסטוק שבציפוי ואז מתקבל ציפוי לבן וצחור.

לתערובת הגבינה:

600 גרם (2\1 2 מכלים) גבינה 5%.
300 גרם (מכל וחצי) שמנת חמוצה 15%.
4 ביצים.
200 גרם אבקת סוכר.
20 גרם (2 כפות) קמח תפוחי אדמה.
20 גרם (2 כפות) קמח.
כפית גרודת לימון.
כפית גרודת תפוז.

לציפוי:

200 גרם שוקולד לבן, מומס.
מיכל שמנת מתוקה, מחוממת מעט.
2 כפות מחית פיסטוק-לבחירה!

אופן הכנת בלילת הגבינה:

בקערה גדולה מערבבים את כל החומרים יחד ויוצקים לתוך 2 תבניות עגולות או בצורת טבעת בקוטר 24 ס"מ.
אופים 10 דקות בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות. מורידים את הטמפרטורה ל-140 מעלות מבלי לפתוח את התנור ואופים עוד כשעה עד שהעוגות מתייצבות. מוציאים את העוגות מהתנור ונותנים להן להתקרר בטמפרטורת החדר. משחררים בעדינות מהתבנית ולפני הציפוי מקפיאים מעט.

הכנת הציפוי:

יוצקים את השמנת החמימה מעל השוקולד המומס ומערבבים היטב, מוסיפים את מחית הפיסטוק אם רוצים ומערבבים היטב (כדאי לטחון בבלנדר סטיק כדי לקבל ציפוי חלק מאוד).
מניחים את העוגות הקפואות על רשת ויוצקים את הציפוי מעל. מניחים לציפוי לטפטף מעט ומעבירים את העוגות לכלי הגשה יפה.

אם רוצים, אפשר להכין בסיס מבצק פריך או בסיס רולדה ולרפד בה את התבנית לפני שיוצקים את בלילת הגבינה.

ניתן לקשט את העוגה בנשיקות מרנג ובשברי מרנג קטנים.




עוגת גבינה תבנית סברינה סליקומארט אפרת ליבפרוינד מתכון

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד