י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האם הספורטק הירושלמי נבנה בניגוד לחוק?

טענות לעבירות בנייה חמורות בספורטק העומד להיבנות ע"י עיריית ירושלים • הטענות שנחשפות לראשונה ב"בחדרי חרדים", עלולות לשמש כגורם שיעכב את בניית הספורטק שעורר כזכור סערה רבתי בין הסיעות החרדיות לראש העיר ברקת • בלעדי

האם הספורטק הירושלמי נבנה בניגוד לחוק?
מתחם הספורטק בירושלים

מכה ממקום בלתי צפוי: האם עיריית ירושלים בונה את מתחם הספורטק בעיר תוך כדי עבירות בניה חמורות? במכתב ששיגר עו"ד שמואל פלור למחלקה לפיקוח על הבניה באגף רישוי בניה של עיריית ירושלים, טוען פלור כי קיימות עבירות בניה חמורות במתחם הספורטק, שעורר כזכור סערה רבתי בין הסיעות החרדיות לראש העיר ניר ברקת.

הטענות המשפטיות שנחשפות לראשונה ב"בחדרי חרדים", עלולות לשמש כגורם שיעכב את בניית הספורטק, זאת לאחר מאבק עיקש שהתנהל סביבו, כשלבסוף, וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים", למורת רוחם של הנציגים החרדים בעירייה, הועדות השונות אישרו את בנייתו הסופית, לאחר שהוסכם שיאושר רק השלב הראשון.

לדבריו של עו"ד פלור, קיימות עבירות בניה במתחם, שמבוססות על ידי סיורים ותצלומים בשטח ועל ידי בסיס צילומי האוויר של ה GIS המופיע באתר העירוני של עיריית ירושלים.

בפירוט עבירות הבניה נכתב: "פיתוח כל המתחם כולו כולל המגרשים ומיקום שטח החניה מתרחב מערבה, עד ממש לגדת תוואי נחל שורק, הרבה מעבר למאושר, ובפרט המגרש הצפוני שהורחב באופן ניכר".

בנוסף, "ניתן לראות בירור כי נבנו קירות תמך וכן תשתית למדרגות היורדות - מהמגרש האמצעי, מדרגות אלו נבנו ללא היתר כלל. כנ"ל מדרגות היורדות מהשטח המיועד לחניה לנחל שנבנו ללא היתר כלל".


עוד טוען עו"ד פלור כי קיימת במקום "חציבה ענקית ומכוערת בהר בצד הצפון מזרחי של המתחם, ללא היתר כלל.

עבירות בנייה נוספות שלכאורה קיימות במתחם הספורטק וכפי שהובא במכתב לאגף רישוי ובנייה: "ליזמים רקע בעייתי מאד בביצוע עבירות בניה במיזם זה כאשר אשתקד למשך כ 5 חודשים נעשו במקום עבודות פיתוח אינטנסיביות וזאת ללא היתר כלל, כאשר אף הוגשה תלונה בעניין למחלקת הפיקוח.


"רגישות השטח: טבע. מדובר בשטח טבעי בעל ערכי טבע גבוהים, הכולל חי, צמחיה ונוף. כמו"כ הבניה גולשת לעבר קו 0 ואולי אף מעבר לו, של גדת נחל שורק העובר במתחם, הבניה מהווה פגיעה בלתי הפיכה לטבע ולגדת הנחל החשוב העובר במקום".

עוד נטען כי "לתכניות השונות של בנית הספורטק הוגשו מתחילת התהליך ועד היום למעלה מ 11,000 התנגדויות תושבים, וכן של כל 5 המנהלים הקהילתיים המקיפים את האזור. וכן של ראשי הקהילה וארגונים שונים, מה שמעיד על הרגישות הגבוהה של פיתוח המתחם. לכן, כל בניה במקום ובפרט לא חוקית פוגעת באינטרס הציבורי קהילתי של עשרות אלפי תושבי – האזור כולו.

כזכור, בעת דיון על תכנית הבינוי והפיתוח של הספורטק לפני כחודש, מליאת הוועדה המחוזית מצאה לנכון להזהיר את היזמים לבל יעברו על החוק בתהליך בניית הספורטק בטרם קבלת היתר כנדרש, "אין מחלוקת כי קיימת חשיבות רבה בביצוע בנייה בהתאם להוראות החוק בכלל. ועל ידי רשות ציבורית בפרט. הוועדה מפנה את תשומת לב הגורמים המבצעים לחשיבות ההקפדה על הוראות החוק והתכנית בעת ביצוע התכנית" נכתב ע"י הוועדה המחוזית.


לסיכום נכתב כי "מדובר בעבירות בניה בהיקפים גדולים, תוך הסבת נזק בלתי הפיך למתחם בעל רגישות סביבתית וציבורית גבוהה ובפרט שהיא נעשית ע"י רשות ציבורית. לפיכך, מתבקש שהפיקוח יעצור לאלתר את כל העובדות הלא חוקיות במתחם, ולחייב את היזמים להשבת המצב לקדמותו, תוך שימוש בכל הכלים החוקיים והמשפטיים העומדים לרשות המח' לפיקוח על הבניה בעיריית ירושלים".

"למותר לציין כי דין אחד ליזם פרטי העובר על חוקי בניה ולרשות ציבורית, ואדרבה מתוקף מעמדה עליה להקפיד הקפדה יתרה על דרישות החוק. ובטוחני שהמח' לא חשודה חלילה על מדיניות איפה ואיפה בעניין זה", נכתב לסיום.

מעיריית ירושלים נמסר כי "למקום הוצא היתר בניה לעבודות והעבודות מתבצעות בהתאם להיתר הבניה ולהנחיות ועדת ערר והועדה המחוזית".
ספורטק ירושלים מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד