ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

נתניהו הציע גם לבנו של המיליארדר מרדוק לרכוש את "ידיעות אחרונות"

לא רק לארי אליסון גויס לרכישת "ידיעות אחרונות": גם בנו של איל התקשורת רופרט מרדוק קיבל הצעה מראש הממשלה לבחון את קניית העיתון, ביוני 2015 • המיליארדר האוסטרלי פאקר בדק דווקא את וואלה, בתיווך מקורבו של נתניהו, יעקב נאמן המנוח

המיליארדר רופרט מרדוק (רויטרס)
המיליארדר רופרט מרדוק (רויטרס)



ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם לכלן מרדוק, בנו של איל העיתונות רופרט מרדוק ומי שמנהל את עסקיו בפועל, והציע לו לרכוש את "ידיעות אחרונות" - כך נודע ל-TheMarker. לכלן מרדוק הגיע לישראל, נפגש עם נתניהו ביוני 2015 (כשלושה חודשים לאחר הבחירות לכנסת) - אך לא ברור האם נועד עם מו"ל "ידיעות", נוני מוזס.

לפני כמה ימים חשף ערוץ 2 כי גם המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר בדק את האפשרות לרכוש את העיתון. לפי הפרסום, המיליארדר ארנון מילצ'ן, מי שראש הממשלה התערב לצורכי הסדרת ענייניו הביורוקרטיים בארה"ב, הוא זה שתיווך במגעים בין מוזס לפאקר. עם זאת, ל-TheMarker נודע כי פאקר התעניין דווקא ברכישת וואלה, השייכת לשאול אלוביץ', ידידו של ראש הממשלה, שאינו יכול לטפל בענייניו כשר התקשורת בשל קרבתם האישית.

פאקר התעניין לפני כשנתיים באתר יד2, מכיון שיש בבעלותו אתר דומה באוסטרליה, ותוך כדי כך התעניין גם ברכישת וואלה עצמה. מקורבים מספרים שהעסקה שהוצעה לו היתה יקרה מדי, ויד2 נמכר לבסוף לתאגיד הגרמני אקסל שפרינגר. ל-TheMarker נודע כי יעקב נאמן המנוח, מקורבו של ראש הממשלה, היה זה שהביא את פאקר לשיחה עם אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, בנושא מכירת האתר או חלקו.

בערוץ 2 פורסם כי ראש הממשלה תיווך גם בניסיון למכור את "ידיעות אחרונות" לתאגיד אקסל שפרינגר הגרמני כבר ב-2014. התאגיד הגרמני לא קנה את העיתון, אך רכש כאמור את יד2 מידי וואלה של שאול אלוביץ'.

לפני שבעה חודשים נחשפה ב-TheMarker זהות הרוכש הפוטנציאלי של חלקם של אליעזר פישמן וג'ודי ניר מוזס ב"ידיעות אחרונות" - לארי אליסון, היהודי העשיר בעולם והאיש החמישי בעושרו בעולם. אליסון הגיע לישראל לביקור בעיר הבה"דים לאחר תרומה של 9 מיליון דולר שהעניק לאגודת ידידי צה"ל. במהלך ביקורו בישראל, נפגש אליסון עם מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, בתיווך ראש הממשלה. העסקה, שנחשבת מורכבת במיוחד, החלה להיבדק אך כשלה לאחר שאליסון החליט שלא להשקיע בתקשורת הישראלית.

ניר חפץ, דוברו של ראש הממשלה, סירב להגיב.
פרשת ביבי-נוני בנימין נתניהו רופרט מרדוק ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד