ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מרכולי השבת: המדינה התעכבה בתשובתה - חשש כי בג"צ ייסרב לדחייה

האם רשלנות המדינה בשליחת תשובה לבג"ץ תשפיע על המאבק כולו? ל"בחדרי חרדים" נודע כי למרות שלפני עשרה ימים החליטה הממשלה באופן רשמי לבקש מבג"ץ ארכה של חצי שנה במתן עמדתה בסוגיית המסחר בשבת בתל אביב, מסתבר כי רק לפני יומיים היא ביקשה את הארכה מבג"ץ, מה שעורר את חמתה של הנשיאה מרים נאור, היושבת בראש ההרכב • הפרטים - בפנים

בית המשפט העליון. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
בית המשפט העליון. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

סערת פתיחת המרכולים בתל אביב: האם רשלנות המדינה בשליחת תשובה לבג"ץ תשפיע על המאבק כולו? ל"בחדרי חרדים" נודע כי למרות שלפני עשרה ימים החליטה הממשלה באופן רשמי לבקש מבג"ץ ארכה של חצי שנה במתן עמדתה בסוגיית המסחר בשבת בתל אביב, מסתבר כי רק לפני יומיים היא ביקשה את הארכה מבג"ץ, מה שעורר את חמתה של הנשיאה מרים נאור, היושבת בראש ההרכב, כפי שניכר מרוח ההחלטה שהוציאה שלשום.

נאור כתבה: "רק לאחר שנעיין בכתב התשובה המשלים נחליט אם יש מקום לקבלו בשלב כה מאוחר. כתב התשובה המשלים יוגש עד מחר, 17.1.2017, בשעה 10:00. יחד עימו יובא הסבר של המדינה מדוע בקשה המתייחסת להחלטת הממשלה מיום 8.1.2017 הוגשה רק היום, 16.1.2017".

ההערכה היא כי בשלב זה, שופטי בג"ץ לא מקבלים את התירוץ של הממשלה בבקשת הדחייה של הדיון בשל איחוד תל אביב עם בת ים, והדיון הקבוע ליום 23 לינואר יתקיים כמתוכנן.

בנוסף נודע ל"בחדרי חרדים" כי בהחלטה שניתנה אתמול, בעקבות הבהרות המדינה, ניתנה אפשרות לצדדים להליך להגיב היום עד השעה 16:00 על בקשת המדינה. בניגוד לבקשת הדחייה הקודמת מצד שר הכלכלה דאז, אריה דרעי.

"צד הרוצה להתייחס להודעה מטעם המדינה בהתאם להחלטה מאתמול ולכתב התשובה המשלים, יוכל לעשות כן עד מחר, 18.1.2017, בשעה 16:00", כתבה אמש נאור. בשלב זה, הדיון יערך כמתוכנן ביום שני הקרוב.

כזכור, המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה יחד עם 'הבית היהודי' הודיעו על התנגדותן החדשה לדו"ח ועדת המנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר, שעל פיו יפתחו מאות חנויות ומרכולים בשבת בת"א, באופן חוקי.

כאמור, בישיבת הממשלה לפני עשרה ימים הוחלט כי "מאחר שמתקיים בעצם הימים האלה הליך לבחינת איחוד בין הערים תל אביב-יפו לבין בת-ים, וכל עוד נמשך הליך זה, ולאור ההשלכות האפשריות של חוק העזר על השיקולים הרלוונטיים להליך איחוד הרשויות, הממשלה רואה מניעה בקבלת החלטה בעניין חוק העזר, וסבורה שיש לדחות את ההחלטה בנושא עד לאחר הכרעה בסוגיית האיחוד ולגיבוש הסכמה במסגרת הליך האיחוד, ככל שיהיה".

"לאור האמור, הממשלה תבקש מבית המשפט העליון שלפניו תלויות ועומדות עתירות בעניין חוק העזר, ארכה לקבלת החלטה בעניין עד לאחר הכרעה בעניין איחוד הרשויות", נכתב בהחלטת הממשלה בסוגייה.

בתגובה אמר יאיר קורח, יו"ר התאחדות הסוחרים כי "שוב ממשלת ישראל בהובלת רהא"מ נתניהו ומנכל משרדו גרונר קודחים תבשיל פוליטי על גבם של בעלי העסקים הקטנים, ונכנעת פעם נוספת ללחצים פוליטיים על חשבוננו. דחיית הדיון בבגץ בטענה כי יש להמתין לאיחוד אפשרי עם העיר בת ים היא זריית חול בעיני הציבור כולו שאינה מוסיפה כבוד לאיש. תפקיד הממשלה הוא להנהיג ובמקום זאת היא עובדת שעות נוספות בלהתחמק מלקיחת אחריות"
חוק המרכולים מרים נאור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד