י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מהפכה בישיבת 'קול תורה': מונה ראש ישיבה חדש

מינוי היסטורי: לראשונה חודש ה'שיעור כללי' המיתולוגי שהיה מוסר הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל - זאת במסגרת מינוי ראש ישיבה חדש, בחיי אביו, לישיבה הידועה 'קול תורה' העוברת בתקופה האחרונה מהפכת ענק • כל הפרטים בפרסום ראשון

מהפכה בישיבת 'קול תורה': מונה ראש ישיבה חדש
יחצ

לראשונה יתחדש השיעור כללי שמסר ראש הישיבה המיתולוגי של ישיבת 'קול תורה' פוסק הדור הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל. מי שימסור אותו, יהיה הרב שלמה שלזינגר (50) בן ראש הישיבה הנוכחי הגאון רבי משה יהודה שלזינגר. בכך יהפוך הבן לראש ישיבה גם הוא, עוד בחיי אביו, ובהוראתו.

מאז פטירת הגרש"ז אויערבך זצ"ל, נמסר ה'שיעור כללי' בישיבה הוותיקה רק אחת לשבועיים, כשהרב משה יהודה משמר את המתכונת מחיי הגרש"ז, אז מסר רק אחת לשבועיים, והגרש"ז בשבוע האחר.



אחר עשור בתפקידים שונים בישיבה, היום בשעות הצהריים (ד') נכנס רבי שלמה - שמשמש במקביל מזה כשש שנים גם כר"מ שיעור א' - להיכל הישיבה יחד עם כל צוות הישיבה - בצעד שנועד להבהיר כי המינוי והצעד הוא על דעת כולם - והחל למסור את השיעור לראשונה בחייו. בישיבה לומדים כיום כ400 בחורים שעברו אחר השיעור ואיחלו מזל-טוב לראש הישיבה החדש.

זהו צעד נוסף בהעברת הסמכויות בישיבה לרבי שלמה, בנו השלישי של הגרמ"י ותושב שכונת 'רמת שלמה', לאחר שבשנתיים האחרונות ביצע מהפכה בישיבה, במסגרתה הפך לסמכות העל בישיבה כשבשליטתו מצויים גם ענייני ההשגחה בישיבה, קביעת כללים ותקנות ואכיפתם, ובעיקר האחריות על הרישום לישיבה, תהליך חשוב בקביעת סגנון הישיבה, החוזרת לכותל המזרח של עולם הישיבות בשנים האחרונות.




קול תורה הרב שלזינגר הרב אויערבאך שיעור כללי ראש ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד