י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סקיני אאוט; צניעות במכנסי ילדים: גיזרה גבוהה, בלי 'סלים פיט'

האופנות בעולם מתחלפות בקצב וחלקן מצליחות לחדור, גם אם באיחור, לציבור החרדי • כך למשל מכנסיים בגיזרה צרה, 'סקיני' או 'סלים פיט', שהפכו לתופעה רווחת בקרב חלק מבחורי הישיבות וילדי החיידרים • כעת, מגיעה תגובת הנגד

(אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה. צילום: פלאש 90)
(אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה. צילום: פלאש 90)

"סלים פיט" אאוט - גזרה גבוהה אין: תופעת האופנה של מכנסי 'סלים פיט' הצליחה לחדור בשנים האחרונות אל המגזר החרדי ותלמידי הישיבות כבר יודעים בדיוק איזו גזרה הם רוצים כשהם נכנסים לחנות לבחור בגדים. כעת, מגיעה תגובת הנגד עם תקנון צניעות חדש.

מדובר בתקנון צניעות חדש של חסידות סאטמר, תקנון שנכנס לפרטי הפרטים של הגזרות השונות במכנסי הגברים.לא צרות, בלי כיסי 'סיגר'

במודעה מטעם "ישיבת תורה ויראה דרבינו יואל מסאטמר" (הת"ת של החסידות, שם מגיל החיידר קוראים למקום הלימודים "ישיבה". י.ב.), שפורסמה בימים האחרונים בבית המדרש של סאטמר, בקרית יואל שבמונרו, נכתבו הקריטריונים החדשים לרכישת מכנסיים.

"יש לקנות רק מכנסיים עם גיזרה רחבה, לא מכנסיים צמודות, כמו הטרנד החדש" נכתב במודעה.

כאמור, במודעה פירטו בדיוק איזו גיזרות מותר לרכוש: "גיזרת המותן של המכנסיים צריכה להיות גבוהה עד למותניים, הכיסים של המכנסיים חייבים להיות בצידי המכנסיים ולא בשום אופן מקדימה". התקנון החדש נשלח להורי התלמידים.

בסוף המודעה נכתב: "בזכות הזהירות על גדרי הצניעות והקדושה נזכה לראות הרבה נחת יהודית ובריאות, ונזכה לקבל משיח צדקנו במהרה בימינו".




חסיד סאטמר תושב קרית יואל, אמר ל"בחדרי חרדים" כי "הרבנים מנסים למגר את חדירת הלבוש המודרני למחננו". לדבריו, "הורים מלבישים את הילדים כמו דוגמנים שמופיעים בעיתונים של הגויים.

"היום מאוד מודרני מכנסיים צמודות, ומותן נמוכה, והרבנים מנסים לעצור את התופעה שחודרת למחננו ופורצת את גדר הצניעות וקוד הלבוש של דורות הקדושים".

כאמור, מדובר באופנה מוכרת ומקובלת בעולם הרחב במשך שנים רבות, אך למגזר החרדי - החנויות בשכונות החרדיות, התופעה הגיעה רק בשנים האחרונות וכיום כל תלמיד ישיבה שנכנס לחנות יודע בדיוק איזו גזרה הוא רוצה - 'סלים פיט' - גזרה צרה, או "רגולר פיט" - גזרה רגילה.

כידוע, במגזר החסידי מקפידים החסידים ללכת עם מכנסיים בגזרה רחבה, אך בעולם הישיבות החלו בשנים האחרונות "להקפיד" על צו האופנה החדש ולדרוש מכנסיים בגזרה צרה - או כפי שנקראה בשנים עברו - "סקיני".
סאטמר תקנון צניעות סלים פיט מכנסיים סקיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד